محمدابراهیم اعلمی آل آقا چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: براساس این تقسیم بندی دانشگاه رازی پس از ۲ دانشگاه شهر تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و گیلان در این جایگاه قرار گرفته است.
وی افزود: براساس این درجه بندی وزارت علوم، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در میان دانشگاه های هم طراز خود جایگاه هشتم‌ کشور را دارد.
به گفته رییس دانشگاه رازی این رده بندی براساس کیفیت آموزش، فعالیت های پژوهشی، فناوری و فعالیت های بین المللی انجام می شود.
ال آقا در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه به سمت ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه و صنعت پیش رفته ایم، افزود: در ارایه تحصیلات تکمیلی دانشگاه های کرمانشاه سند رونق تولید را حتما در نظر خواهیم گرفت.
وی افزود: نباید براساس سلایق دانشگاهی به سراغ جذب رشته ها برویم بلکه باید اولویت های استان را مدنظر قرار دهیم.
رییس دانشگاه رازی عنوان کرد: برش استانی سند آمایش آموزش عالی براساس نیازهای استان کرمانشاه اکنون در حال تدوین است.
آل آقا به فعالیت های بین المللی دانشگاه های کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: می خواهیم ۷۰ هزار دانشجوی خارجی در کشور داشته باشیم که مقداری از این آمار را نیز باید در دانشگاه های رازی و علوم پزشکی کرمانشاه پذیرفته شوند.

دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

هم اکنون نزدیک به ۱۳ هزار دانشجو و ۴۶۰ هیات علمی با ۱۴ دانشکده در دانشگاه رازی کرمانشاه فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.