اسماعیل زند روز سه‌شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیش از هفت هزار ورزشکار بیمه‌ شده در رشته‌های مختلف این هیات مشغول فعالیت هستند، افزود: تعداد افرادی که به صورت مستمر در این استان اقدام به ورزش می‌کنند بسیار بیشتر از این آمار است که به دلیل نوع این فعالیت‌ها امکان استخراج آمار دقیق در این زمینه وجود ندارد.

وی، هیات ورزش همگانی را یکی از گسترده‌ترین هیات‌های ورزش دانست و ادامه داد: پس از آن هیات فوتبال با ۶ هزار ورزشکار بیمه‌شده در رده دوم پرجمعیت‌ترین هیات ورزشی قم قرار دارد.

وی گفت:‌۴۳ هیات ورزشی دراستان قم وجود دارد و این درحالی است که آنها به تنهایی دارای ۶۰ کمیته تخصصی است که برای توسعه رشته‌های مختلف همگانی برنامه‌ریزی می‌کنند.

زند،‌ با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای توسعه ورزش همگانی در سال‌های اخیر در این استان انجام شده‌است، ‌اظهار داشت: ۸۰ درصد برنامه‌های تعریف‌ شده این هیات در سال ۹۷ اجرایی و از ابتدای امسال تا آبانماه نیز۶۰ درصد از اهداف تعیین‌شده به نتیجه رسیده‌است.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین برنامه این هیات ‌افزایش پایگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی بانوان و آقایان و همچنین برگزاری جشنواره‌های و همایش‌های همگانی به منظور توسعه هر چه بیشتر ورزش میان قشرهای مختلف مردم است.

وی،با تاکید بر اینکه هیات ورزش همگانی قم به دلیل کثرت رشته‌ها و ورزشکاران توان محدودی که از نظر مالی و فنی دارد گفت: ضروری است سایر دستگاه‌ها نیز برای توسعه ورزش عمومی و ارتقای نشاط اجتماعی به کمک این هیات بیایند.

زند،  ادامه داد: همگانی کردن ورزش به طور قطع علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، موجب ارتقای نشاط اجتماعی و همچنین کاهش هزینه‌های درمانی می‌شود که به دلیل اهمیت این موضوع نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌های مختلف استان برای عموم کردن ورزش هستیم.

وی توسعه ورزش همگانی را نیازمند فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها دانست و تاکید کرد: هر میزان که درتوسعه ورزش همگانی هزینه شود، به همان میزان هزینه‌های درمانی تحمیلی به جامعه کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار های ارائه شده توسط اداره کل ورزش و جوانان قم‌،‌ در حال حاضر حدود ۲۱ درصد از جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان در حوزه ورزش‌های همگانی، مشغول فعالیت‌های ورزشی هستند.

انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.