محمد مهدی تندگویان عصر چهارشنبه در مراسم یادبود موسس سمن "دست یاری به دشتیاری" که در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد اظهارداشت: نسل حسین علیمرادی ها تمام نمی شود، می ایستد و در این کشور، در کنار مردم خدمت می کند.

وی افزود: جامعه جوان ما در حال خدمت هستند، کار می کنند، زحمت می کشند، وقت می گذارند، زندگی شان را در این راه می گذارند، اما مشکل آنجاست که دیده نمی شوند و حسین علیمرادی نمونه ای از این نسل بود که او را نفهمیدیم، درک اش نکردیم، بدادش نرسیدیم، اما خیلی سختی کشید تا بتواند تحولی در یک منطقه محروم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه از علیمرادی فرزند چهار ماهه به یادگار مانده است خاطرنشان کرد: من مدیر چهل سال آینده را در گهواره دیدم، این نسل تمام شدنی نیست، می ایستد و در کنار مردم خدمت می کند و برایش مهم نیست کسی می بیند یا نمی بیند. برای حسین هم مهم نبود مسئولان او را می بینند یا نه؟ راه خودش را به عنوان یک جهادگر پیدا کرده بود و آن راه را ادامه داد.

معاون وزیر ورزش به آخرین دیدار خود با این مرحوم اشاره کرد و گفت: سخنان او برای من خیلی عجیب و پند آموز بود چراکه الگوی رشادت و مردانگی را زنده کرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: کمک می کنم آرزوهای حسین علیمرادی و منطقه دشتیاری محقق شود چراکه در تمامی استان ها جوانانی مثل حسین زیاد هستند و کارهای خوبی در جهت خدمت به مردم، آسیب های اجتماعی و کودکان کار انجام می دهند و خوشحالم که این حوزه هم یک شهید و یک الگوی افتخارآفرین دارد و امیدوارم موضوع ثبت شهادت ایشان هم به طور رسمی انجام شود.

وی گفت: به حسین قول دادم ساخت مدرسه هایش را ادامه داده، تورهای خبری را به آن مناطق ببرم و زمین چمن احداث کنم و این کار با حضور جوانان پیگیری می شود، ادامه پیدا می کند و به انتها خواهد رسید.

تندگویان افزود: این همه استعداد، سرمایه و نخبگان اجتماعی با دل و جان و بدون هیچ چشم داشتی با مدل نگرش خودشان کار می کنند و ما آنها را نمی بینیم.  

وی از پیشنهاد خیابانی به نام حسین علیمرادی در تهران و مکان ورزشی در پایتخت مد نظر قرار گیرد و در کتاب درسی مدرسه ها، نام او دیده شود تا نسل های آینده، این جوان را خوب بشناسند.  

 تکریم نسلی انتخابگر، مطالبه گر و پویا

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در مراسم یادبود گفت: تکریم حسین علیمرادی، تکریم نسلی است انتخابگر، مطالبه گر و پویا که فکر خودش را دنبال می کرد.

رضا گلمحمدی افزود: همه سمن ها باید با درک صحیح از مسئولیت شان، راه این عزیز را ادامه دهد.  

حسین علیمردای با تأسیس سمن دانشجویی دست یاری به دشتیاری قصد داشت با کمک خیرین ۳۴۰ مدرسه برای ۳۰ هزار دانش‌آموز منطقه بسازد، اما در راه ساختن و توسعه فضای آموزشی برای دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان، در سانحه‌ تصادف از دنیا رفت.

علیمرادی در سال ۹۳ با منطقه دشتیاری در صد کیلومتری چابهار آشنا شد، چون این منطقه از نظر آموزشی یکی از مناطق محروم‌ محسوب می‌شود.

در این مراسم یادبود حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران، نظام ملک شاهی معاون سیاسی فرماندار تهران و دبیران سازمان‌های مردم نهاد تهران شرکت داشتند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.