محمدرضا سورسوری روز سه‌شنبه در گفت‌ ‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یاریگران زندگی یک طرح ملی است و در سال تحصیلی جاری همزمان با سراسر کشور با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش در مدارس کردستان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد و مواد مخدر در سه مقطع ابتدایی (پایه پنجم و ششم)، متوسطه اول و متوسطه دوم استان کردستان برای دانش آموزان اجرا خواهد شد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه برای اجرای این طرح اولویت با مدارس حاشیه و در معرض خطر است، اضافه کرد: این طرح در سه محور آموزشی، فرهنگ سازی و مراقبتی اجرا و دانش‌آموزان مشکل دار شناسایی و به مراکز خدمات بالینی و مشاوره‌ای ارجاع داده می‌شوند.

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح در ۱۶ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش کردستان کانونی با عنوان کانون یا دبیرخانه یاریگران زندگی تشکیل شده و تمام برنامه‌های مربوط به طرح در آن کانون به صورت متمرکز اجرا خواهد شد.

سورسوری تاکید کرد: با توجه به آسیب‌هایی که امروزه در کمین جوانان و نوجوانان است، آموزش و پرورش با اجرای چنین طرح‌هایی قصد دارد تمام آحاد جامعه را نسبت به این آسیب‌ها بویژه اعتیاد حساس کند ضمن اینکه طرح نیزبا شعار «هر ایرانی یک یاریگر زندگی»  اجرا می‌شود.

در سال تحصیلی جاری (۹۹ - ۹۸) ۳۰۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان کردستان در قالب ۱۲ هزار و ۱۴۵ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.