به گزارش ایرنا علی حسن زاده روز سه شنبه در آیین پایانی طرح مانـا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) در مجتمع خدمات بهزیستی فتح المبین بهزیستی اهواز بیان کرد: طرح مانا با همکاری ۱۱ پایگاه سلامت اجتماعی زیر نظر بهزیستی خوزستان در شهرستان های اهواز، آبادان، اندیمشک، خرمشهر، ماهشهر، رامهرمز و دزفول، با هدف ارتقای مشارکت اجتماعی  نوجوانان در پیشبرد امور و برگزاری دوره های آموزشی برای ۲۰ گروه دانش آموز دختر و پسر در قالب گروه های ۱۵تا ۲۰ نفره، از خرداد امسال آغاز شد که با موفقیت به کار خود پایان داد.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش و تقویت روحیه مشارکت اجتماعی بین آینده سازان این مرزو بوم دانست و گفت: با توجه به نرخ بالای آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر، در سال های گذشته، سازمان بهزیستی با تمام توان در کنار گروه های همیار، موسسات غیردولتی و پایگاه های زیرنظر خود که بازوان قدرتمند سازمان نسبت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند وارد عمل شده و اکنون شاهد اثرات مثبتی در این زمینه  بوده ایم.

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی خوزستان طرح مانا را به نوعی ادامه دهنده طرح ماد برشمرد و گفت: سازمان بهزیستی به عنوان مبدا طرح ماد که با مشارکت آموزش و پرورش در چند سال اخیر آغاز شده با ۱۰ کلاس در یک شهرستان کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد:  برای پیشرفت در جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی باید روح جمعی بر جامعه حاکم شود و تمامی هزینه های امروز سرمایه گذاری برای آینده است.

وی بیان کرد: اگر امروز آمادگی، آموزش و توانمندی و ظرفیت های نوجوانان را ارتقا دهیم در آینده ای نزدیک، شاهد کاهش چشمگیر آسیب ها و رشد تفکر مبتنی بر کارگروهی و مشارکتی در آنها خواهیم بود.

حسن زاده گفت: انتظار می رود تمامی موسسات، پایگاه ها، کارشناسان و تسهیلگران طرح مانا، توانمندی های نوجوانان را با آموزش مشارکت اجتماعی ارتقا داده تا با هم افزایی و نوافزایی بتوانیم اخلاق را در جامعه دگرگون کنیم.

در این آیین مدیران پایگاه های سلامت اجتماعی و تسهیلگران مجری طرح مانا در خوزستان حضور داشتند.

۹۵۹۴ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.