مجید خورشیدی سه‌شنبه شب در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم افزود: یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌ها و منکرات مسئله مواد مخدر است که این آسیب دامن‌گیر همه جوامع بشری شده است.
 وی بیان کرد: در این ارتباط یکی از خانواده‌هایی که به شدت در معرض آسیب قرار دارند خانواده زندانیان مواد مخدراست که نیازمند مراقبت و حمایت هستند.

خورشیدی ادامه داد: مراقبت و حمایت آموزش و پرورش از کودکان و دانش آموزان خانواده‌های در معرض آسیب و آسیب‌دیده باید مدنظر قرار گیرد.

 وی گفت: شناسایی خانواده‌های در معرض آسیب جامعه باید موردتوجه قرار بگیرد تا بتوان به‌موقع از افزایش آسیب‌ها پیشگیری کرد.

خورشیدی ادامه داد: تجربه نشان داده که ماه‌های محرم و صفر نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها دارد چرا که مردم به صورت سنتی در یک فضای آماده اعتقادی و معنوی قرار می‌گیرند.

معاون استاندار بوشهر ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهم و ارزنده‌ای دارد و روحانیون در این عرصه فعالیت‌های قابل‌توجهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۸۰۰ روحانی این نهاد در ماه های محرم و صفر برنامه‌های متنوعی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ علوی و حسینی انجام می‌دهند که خدمات آنان ستودنی است.

خورشیدی اضافه کرد: محرم و صفر محمل بسیار خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است به‌گونه‌ای که در ماههای یادشده با استفاده از روحانیون می‌توان مردم را در راستای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش داد.

وی در ارتباط با جایگاه سازمان های مردم نهاد گفت: سمن ها اشتباه ها و خطاهای مسئولان در عرصه ناهنجاری‌های اجتماعی را به‌موقع یادآور می‌شوند که این امر بیانگر جایگاه‌های سمن‌ها در جامعه است.

۷۲۱۲/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.