ناصرعتباتی روز یکشنبه در هشتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در اردبیل افزود: وجود کودکان کار در خیابان‌ها و چهار راه ها برازنده نیست و نشان می دهد در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به امور کودک در استان کوتاهی شده است.

وی اظهار داشت: وجود کودکان کار در پارک‌ها و خیابان ها آیینه تمام نمای عملکرد ماست و باید نسبت به آن حساس بوده و برای ساماندهی آنها تلاش کرد.

عتباتی بیان کرد: هرچند مشکلات و چالش‌های حوزه کودک در این استان نسبت به استان‌ها دیگر پایین است ولی باز باید متولیان امر اهتمام بیشتری در ساماندهی کودکان کار داشته باشند چرا که این امر می تواند از بزهکاری‌های احتمالی بکاهد.

وی ادامه داد: در حوزه آسیب های اجتماعی هم استان اردبیل وضعیت مناسبی دارد و دلیل آن توجه جدی خانواده ها به اعتقادات دینی و مذهبی و پایبندی به تحکیم بنیان خانواده است.

رئیس کل دادگستری اردبیل با بیان اینکه نگاه قضایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی نگاه حمایتی است افزود: نبابد  اجازه بدهیم کودک آزاری در مدارس و خانواده ها اتفاق بیفتد و لازمه آن شناسایی ،کشف و تعقیب کودک آزاری است.

وی جلوگیری از کودکان بازمانده از تحصیل راضروری دانست و گفت: آموزش و پرورش در این حوزه باید اقدامات لازم را انجام دهد تا شاهد کودک بازمانده از تحصیل در استان نباشیم.

عتباتی اضافه کرد: افزایش آسیب‌هایی همچون طلاق ، اعتیاد ، خشونت و بسیاری دیگر از جرایم در این استان ناشی از عدم توجه کافی به مسائل اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: آسیب های اجتماعی با فرهنگ ، آداب ، هویت ، اخلاق ، آرمان و زندگی انسان ها سر و کار دارد ولی مباحث اجتماعی ،اقتصادی و سیاسی زیاد مورد توجه قرار نگرفته و این امر موجب بروز مسائل

و مشکلات بسیار در جامعه می شود.

در این جلسه راهکارهای لازم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ،مقابله با کودک آزاری و کودکان بازمانده از تحصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.