« پیمان عین القضاتی » روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به سرعت گذر جامعه امروز از دنیای سنتی به مدرنیته برای جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی باید جامعه با همراه با این فرآیند حرکت کند.
وی ادامه داد: نبود زیر ساخت های متناسب با رشد فناوری در جامعه و ضعف برخی لایه های فرهنگی برای بهره مندی جامعه از فناوری های نوین، مشکل پیش روی دنیای امروز به شمار می رود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اراک خاطر نشان کرد: تکنولوژی ها با فرهنگ های خاص خود به کشور وارد می شود که در فرهنگ ایران اسلامی ناهنجاری های اجتماعی به همراه دارند.
عین القضاتی افزود: نیاز است متناسب با ورود تکنولوژی های نوین به کشور زیر ساخت ها و فرهنگ بهره مندی از آنها برای جلوگیری از معضلات اجتماعی در جامعه فراهم شود.
وی ادامه داد: فرهنگ سازی برای بهره مندی از تکنولوژی ها در کشور و مقابله با آسیب های اجتماعی به دست نخبگان جامعه و معلمان عملیاتی می شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اراک یاد آور شد: فاصله بین نسلی برخی معلمان با دانش آموزان و نبود تمایل بر استفاده از محتواهای نظارت شده فضای مجازی نیز خود عاملی مخرب است.
عین القضاتی ادامه داد: اکنون سرعت مهارت دانش آموزان به دلیل نبود تمایل استفاده نخبگان جامعه از فضای مجازی و تکنولوژی های نوین افزایش یافته است که این مهم فرآیند مناسبی نبوده و در آینده مشکلاتی را برای جامعه به همراه دارد.
وی ادامه داد: اکنون سواد بهره مندی فرزندان در استفاده از تکنولوژی های نوین از خانواده ها پیشی گرفته است که بی سوادی خانواده ها و با سوادی فرزندان در این حوزه در آینده، نخستین نهاد اجتماعی جامعه را با مشکل جدی مواجه می کند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اراک در خصوص آینده معلمان و مدارس در آینده گفت: فضای مجازی در آینده به عنوان بخش مکمل مدارس بوده و به دلیل اجتماعی پذیر شدن دانش آموزان در کنار معلمان و فراگیری معلومات در برخی پایه ها در کنار معلمان، فناوری های نوین می تواند یاریگر حوزه آموزش و پرورش باشد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.