امید قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: با توجه به استقبال خوب مردم در نوروز امسال از سریال نون.خ و تصمیم عوامل برنامه برای ساخت فصل دوم این برنامه در استان کرمانشاه، مذاکراتی با استاندار کرمانشاه مبنی برتوجه به رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ در این سریال انجام شد که مورد موافقت وی قرار گرفت.
او در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه شب گذشته در سازمان برنامه و بودجه استان و حضور برخی از مدیران کل استانی و تهیه کننده سریال نون.خ گفت: این جلسه به منظور غنای بیشتر سریال و توجه به توانمندی های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و صنعتی و زیرساخت های عمرانی برگزار شد.
قادری با بیان اینکه این سریال تنها به معرفی اورامانات نمی پردازد و لوکیشن هایی از معرفی دیگر مناطق کُردنشین و لک نشین استان نیز ضبط خواهد کرد، افزود: استفاده از ظرفیت واحدهای بوم گردی و معرفی جاذبه های روستایی نیز مورد تاکید قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه همچنین در این جلسه، معرفی مشاهیر استان همچون میرزا محمدرضا کلهر، زبان و گویش کُردی، البسه کُردی، مراسم آیینی و...  در این سریال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه پخش فیلم دالاهو قبل از انقلاب، نقش به سزایی در معرفی این منطقه و استان کرمانشاه داشت، اظهار امیدواری کرد که سریال نون.خ ۲ نیز بتواند به معرفی بهتر این استان بکر و کمتر شناخته شده و جذب گردشگران داخلی و خارجی موثر واقع شود.
 ن.خ نام یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که در نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک پخش شد.
ن.خ مخفف نقش سعید آقاخانی در این سریال (نورالدین خانزاده) است. این سریال با زبان کردی کرمانشاهی و در استان کرمانشاه ساخته شده‌ است. ساخت فصل دوم این مجموعه به تازگی در شهرستان پاوه آغاز شده است. 
اردیبهشت ماه سال ۹۹ رویداد جهانی گردشگری روستایی و عشایر با عنوان «کرمانشاه ۲۰۲۰» در این استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.