فرهنگ صفایی‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره از ساعت ۹ صبح فردا /یکشنبه ۲۴ شهریور/ از میدان انقلاب ارومیه آغاز می‌شود و پس از پیمودن دور دریاچه توسط شرکت‌کنندگان، ساعت ۱۸ پس فردا /دوشنبه ۲۵ شهریور/ در پل میانگذر دریاچه ارومیه خاتمه می‌یابد.

وی اضافه کرد: پرداختن به اهمیت اکوسیستم دریاچه ارومیه، تلاش برای گسترش مقوله گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی برای سیاحت در باغ‌شهر و دریاچه ارومیه، شکرگزاری از درگاه الهی برای نزولات اخیر آسمانی و تاثیرگزاری در فرهنگ استفاده بهینه از آب به منظور تداوم و استمرار احیای دریاچه ارومیه از جمله دیگر اهداف این رویداد فرهنگی‌ورزشی به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: ۱۱ نفر از قهرمانان و مدال‌آوران دو استقامت شامل الهام بهزادنیا، شعله بهزادنیا، نیلوفر علی‌پور، همایون اصغرزاده، علی امجدی، سجاد میلان، غلامرضا چه‌سیانی، رامین نوری، کریم ضیایی، سعید باقرزاده و داوود امجدی به عنوان دونده و سرمربی و همچنین میلاد خلیلی دونده جانباز ۷۵ درصد در این جشنواره حضور می‌یابند.

دریاچه ارومیه که به نگین فیروزه ای آذربایجان مشهور است، در ۱۵ سال گذشته دچار کم آبی بوده ولی با توجه ویژه دولت تدبیر و امید، اجرای طرح های تثبیت و احیا و همچنین بارش مناسب نزولات آسمانی طی ۲ سال اخیر، وضعیت آن رو به بهبود گذاشته است.

در حال حاضر این دریاچه بیش از سه و نیم میلیون مترمکعب آب دارد که نزدیک به سه برابر زمان مشابه سال گذشته است.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.