مهدی جمالی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه شهرسوخته در جاده زابل به زاهدان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان، که برخی از آنها مانند مجموعه شهرسوخته در نوع خود منحصر بفرد است دارای ظرفیت های مناسبی برای ایجاد جهش و تحول در عرصه های مدیریت شهری و روستایی این استان در راستای گام دوم انقلاب اسلامی است.
وی افزود: شهر سوخته جاذبه ای منحصر به فرد برای بازدید گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی، تاریخ ایران و جهان محسوب می شود و معماری آن که نشان دهنده قدمت شهرنشینی و تمدن در سیستان و بلوچستان است قابلیت بالایی برای جذب گردشگر و دانشجویان و پژوهشگران دارد.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به وجود سواحل زیبای سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر توجه ویژه به توسعه زیرساخت های گردشگری شهری و روستایی افزود: عموم شهرها و روستاهای کشور دارای ظرفیت ویژه ای در جذب گردشگر هستند که می تواند برای آنها درآمد، ثروت و اشتغال ایجاد کنند و در این عرصه جایگاه شهرداری ها و دهیاری ها بویژه با توجه به ساختار غیر دولتی آنها برای ایجاد و تقویت این زیرساختها بااهمیت است.
وی تصریح کرد: گردشگری شهری و روستایی در گام دوم انقلاب و برای حرکت شهرداری ها و دهیاریها در مسیر پیشرفت و توسعه کشور موضوعی حیاتی است که باید به آن توجه و اهتمام خاص داشته باشند چرا که بهره گیری از این ظرفیت در کنار میدان دادن به ایده های جدید و خلاقانه می تواند به عنوان یکی از شاخص های ایجاد درآمد پایدار و از محورهای اصلی توسعه و پیشرفت محسوب شود.
جمالی نژاد همچنین با مقایسه جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان با کشور مالزی اظهار داشت: ظرفیت گردشگری این استان و جاذبه های به جا مانده از سده های گذشته بیش از کشور مالزی است؛ لیکن آن کشور اهتمام خاصی به بهره گیری از این ظرفیت داشته و توانسته نظر جمع کثیری از گردشگران را به سوی خود جلب کند و این در حالیست که جاذبه های گردشگری این نقطه از ایران اسلامی می تواند جذابیت زیادی برای گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد.
به گزارش ایرنا معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در جریان سفر خود به استان سیستان و بلوچستان با حضور در محل یادمان شهدای تاسوکی، به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.
جمالی نژاد در ادامه از پروژه های عمرانی در حال اجرا در سیستان مانند چاه ژرف و چاه نیمه چهارم که نقش مهمی در تامین منابع پایدار آب برای این منطقه خواهند داشت، بازدید کرد.
وی همچنین از منطقه گردشگری قلعه نو زهک و کانال در دست ساخت فیدر2 که نقش بسزایی در کنترل روان آب های منطقه و تغذیه سدهای چاه نیمه دارد بازدید کرد.
نشست با مدیران حوزه مدیریت شهری و روستایی منطقه سیستان از دیگر برنامه های معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بود.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.