کیومرث مظفری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بیمه سلامت (سوم تا نهم آبان) در سرسرای جلسات این اداره‌کل برگزار شد، افزود: سامانه «نسخه‌نویسی الکترونیک» هم‌اکنون در شهرستان‌های هرسین، صحنه، کنگاور، پاوه، جوانرود و سنقر به بهره‌برداری رسیده و سامانه «تبادل اطلاعات الکترونیک» اسناد بستری در ۱۸ بیمارستان دولتی و دانشگاهی با هدف حذف کاغذ و سامانه «استحقاق سنجی» در بیمارستان‌های دولتی با هدف حذف دفترچه‌های کاغذی و سامانه «ارجاع الکترونیک و نوبت‌دهی آنلاین» با هدف حذف زمان انتظار برای روستاییان و عشایر قابل استفاده است.

وی، از حذف دفترچه‌های درمانی در بیمارستان‌های دولتی خبر داد و گفت: ارائه خدمات در این بیمارستان‌ها فقط با کدملی امکان‌پذیر است.

مظفری گفت: طبق برنامه ششم توسعه و قانون بیمه اجباری، از اول آبان ماه سال‌جاری همه افرادی که فاقد هرنوع بیمه هستند، با ثبت‌نام در سامانه «بیمه سلامت»به نشانی www.ihio.gov.ir،می‌توانند از ۶ هزار و ۷۰۰ خدمت متنوع و ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو زیرپوشش این بیمه استفاده کنند.

وی افزود: «بانک اطلاعات ایرانیان» افراد جامعه را به ۱۰ دهک تقسیم کرده است و اگر ثبت‌نام‌کنندگان جزء سه دهک ابتدایی باشند، بیمه رایگان دریافت می‌کنند، افراد دهک چهار، ۵۰ درصد حق بیمه را که ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان است و افراد دهک پنج به بالا حق بیمه را به صورت کامل که ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان است، پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه، هزینه بیمه‌شدگان در نیمه اول سال ۹۸ را ۲۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:این اداره‌ کل هزار و ۹۵۶ بیمار خاص هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و ام‌اس را زیرپوشش دارد که در هزار و ۴۰ مرکز درمانی خدمات درمانی خود را دریافت می‌کنند.

مظفری، ۱۰۱ مرکز بهداشتی درمانی را آماده ارائه خدمت به روستاییان دانست و افزود: ۱۹۸ پزشک و ۱۴۰ پزشک بانوان این خدمات را ارائه می‌دهند و همچنین خدمات دندان‌پزشکی برای روستاییان زیر ۱۴ سال و مادران باردار و شیرده رایگان است.

وی در پایان به هفته بیمه سلامت (سوم تا نهم آبان) اشاره کرد و گفت:در این هفته برنامه‌های مختلف و متنوعی را در دستور کار داریم و از عموم مردم خواست تا نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود را با سامانه شبانه‌روزی ۱۶۶۶ در میان بگذارند.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.