فرشاد منعمیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تلاش می شود تا پایان سال جاری نسخه نویسی الکترونیکی در تمام شهرستان ها نیز این سیستم راه اندازی شود و 

پزشکان در این طرح که مرحله اول آن در ۳۰ درصد شهرستانهای استان های دیگر کشور هم شروع شده، ملزم به نسخه نویسی و تجویز الکترونیکی دارو هستند.

وی با بیان اینکه تجویز دارو، آزمایش و خدمات پاراکلینیکی از طریق الکترونیکی انجام می شود گفت: سایر موسسات مرتبط می توانند خدمات ارائه شده را از طریق الکترونیکی روئیت کنند و خدمات بعدی را به بیماران ارائه دهند.

معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه الکترونیکی شدن خدمات هزینه ها را پایین آورده و دریافت خدمات را آسانتر خواهد کرد اظهار داشت: با اجرای این طرح فرآیندهای موازی حذف و مراحل تجویز، دریافت و تائید دارو از طریق سامانه انجام می شود.

وی ادامه داد: بیماران می توانند پس از نسخه نویسی و تجویز دارو  کد رهگیری از پزشک معالج خود دریافت کنند و در زمان حاضر این طرح در بیمارستانهای تحت پوشش تامین اجتماعی شروع شده است.

  منعمیان با اشاره به اینکه بطور قطع هر طرحی در ابتدا با کاستی ها و نواقصی همراه است تصریح کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک هم در ابتدای کار در شهرستان ها با مسائل و مشکلاتی از جمله تجویز نسخه در یک شهرستان و تهیه آن در نقطه دیگر مواجه است.

 وی خاطرنشان کرد: این طرح باید بصورت کامل اجرایی شود اما هزینه های اجرای کامل آن برای همه شرکای کاری ما از نظر بلوغ سازمانی و تجهیزات در یک سطح قرار ندارد و در عمل در مرحله اول امکان اجرای آن در همه نقاط میسر نیست.

معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان اضافه کرد: بسیاری از طرح هایی که در ۲۰ سال گذشته در این اداره انجام شده با اینگونه مسائل و مشکلات مواجه بوده و  نمی توانیم از نقطه صفر به نقطه صد برسیم.

از حدود ۴۰ میلیون زیر پوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر آن در استان اصفهان است که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار نفر کارمندان دولت، ۴۳۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی، ۱۷ هزار بیمه شده بیمه ایرانیان و حدود ۵۵۰ هزار نفر بیمه شده روستایی و از سایر اقشار حدود ۹۰ هزار تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

۶۰۲۲/ ۷۱۵۰ 

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.