صادق اسمعیل زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 656 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک هستند.
وی با اشاره به ظرفیت زیرساخت‌های حوزه درمان تامین‌اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: بیمارستان ٢٥٦ تخت خوابی امام ‌رضا (ع) ارومیه، دی‌ کلینیک مهاباد، سه واحد پلی‌ کلینیک تخصصی در شهرستان های ارومیه و سلماس از جمله ظرفیت‌های درمان مستقیم تامین اجتماعی این استان است.
وی اضافه کرد: همچنین پنج درمانگاه تخصصی در شهرستان های ماکو، خوی، بوکان، نقده و مهاباد از دیگر مراکز درمانی مستقیم تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و به بیمه شدگان این سازمان خدمات ارائه می دهند.
وی افزود: از آنجایی که این سازمان با موسسات خصوصی، دولتی، خیریه، نظامی، کلینیک و پاراکلینیک به منظور بستری بیماران زیر پوشش طرف قرارداد است متقاضیان درمان غیرمستقیم می توانند به این موسسه ها مراجعه کنند.
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعه های حضوری از جمله اهداف و برنامه های تامین اجتماعی آذربایجان غربی است.
اسمعیل زاده با اشاره به اینکه اجرای بیمه الکترونیک یا طرح حذف دفترچه های درمانی از ۲ سال گذشته در مراکز درمانی ملکی این سازمان آغاز شده است، بیان کرد: مرحله دوم این طرح نیز از مهر ماه جاری در مطب ها و داروخانه های طرف قرارداد آغاز شده است.
وی اضافه کرد: دسترسی به پرونده سلامت بیمار، منطقی کردن مصرف دارو و تجویز نسخه های پاراکلینیک از مزایای مهم این طرح به شمار می رود.
وی با اشاره به راه اندازی میز خدمت اعلام کرد: این میز با هداف ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به مراجعه کنندگان در این مدیریت راه اندازی شده است تا تکریم ارباب رجوع به بهترین نحو صورت گیرد.
وی بیان کرد: بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان خوی و درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا (ع) از دیگر طرح های توسعه ای سازمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی است که در دهه فجر امسال افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا یک میلیون و 170 هزار نفر زیر پوشش تامین اجتماعی آذربایجان غربی قرار دارند، این تعداد 37 درصد از جمعیت استان را شامل می شود.
سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۴۲ میلیون نفر ، اولین خریدار و دومین تولید کننده درمان در کشور می باشد.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.