به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور سعید شیرکوندمعاون اقتصادی، زیربنایی معاون اول رییس جمهوری جهانگیری در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد،شاه بیت اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی را واگذاری اختیارات به استان ها دانست.

وی اضافه کرد: اگر استان ها اختیار نداشته باشند که مصوبات خود را اجرا کنند چگونه می توانند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند، تمام وقت و انرژی آنها درگیر شدن با ساختار سفت و سخت ادارای و بخش نامه ها می شود.

بازوند یکی از مشکلات کنونی کندی سیاست اقتصاد مقاومتی را واگذار نکردن اختیار از مرکز به استان در پروژه های بزرگ دانست و گفت: چگونه است یک کارشناس استانی که به جزء به جزء پروژه های اقتصادی از نزدیک آشناست نمی تواند برای سه میلیارد تومان ابراز نظر کنند، ولی یک نفر در  مرکز ندیده هزار میلیارد تومان پروژه ای را می تواند کارشناسی کند.

  وی در ادامه اظهار داشت: هیچ رابطه ای بین سیاست گذاری های ستاد اقتصاد مقاومتی مرکز و مصوبات استان ها وجود ندارد به این معنی استان ها در جریان تصمیم گیری مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی مرکز  نقش ندارند و همچنین ستاد مرکزی نیز در جریان مصوبات اقتصاد مقاومتی استان ها و مشکلات آنها نیست و این گونه پیش برود به جایی نخواهیم رسید.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات واحدهای شستا(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: واحدهای شستا در استان هیچ تحرک و  خروجی ندارند، نه تنها مشکلاتش را حل نمی کنند بلکه به مشکلی برای استان تبدیل شده اند لذا باید زودتر در مرکز تعیین تکلیف شوند.

بازوند در ادامه پروژه های ایندرو و ایمید رو را نیز کند و فاقد خروجی لازم برای استان دانست که برای تحرک بخشی به پروژه های زیرنظر این ۲ سازمان باید از مرکز تصمیم گیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از اقتصاد مقاومتی را افزایش تاب آوری پروژه های اقتصادی در شرایط سخت اعلام کرد و گفت: زیرساخت بازارچه های استان برای تکمیل به اعتبار ملی نیاز دارد زیر که صادرات کل کشور در آنها انجام می شود و کرمانشاه یکی از گمرکات فعال کشوری را دارد.

نماینده عالی دولت در استان، همچنین در این جلسه به تعیین تکلیف پروژه آناهیتا، راه آهن کرمانشاه خسروی، پروژه قطار شهری کرمانشاه، تکمیل زیرساخت های بندر خشک کرمانشاه و تکمیل طرح بزرگ گرمسیری به عنوان پروژه های ملی اشاره کرد که نیازمند تامین اعتبار هستند و تحقق آنها علاوه بر تحول بزرگ اقتصادی در این استان یک مطالبه بزرگ اجتماعی است.

اقتصاد مقاومتی با هدف قوی کردن اقتصاد کشور در مقابل تحریم ها بوجود آمده است

معاون اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری نیز در این جلسه هدف از سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور را مقاومت اقتصادی در شرایط سخت و قدرتمندکردن آن در این شرایط دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی در شرایط طبیعی اقتصادی وضع نشده که با تزریق پول به پروژه ها بتوانیم مشکلات آنها را حل کنیم برعکس باید برای حل مشکلات آنها به دنبال روش های نوین باشیم نه فقط تزریق اعتبارات.

سعید شیرکوند در ادامه بیان داشت: استان ها در اجرای اقتصاد مقاومتی اختیارات لازم را دارا هستند و استاندار به عنوان نماینده عالی دولت این اختیار را دارد مشکلات را حل کند و پروژه های با اعتبارات بالا نیز اگر شسته رفته به مرکز ستاد اقتصاد مقاومتی ارجاع شوند در کمترین زمان بدون معطلی سرمایه گذاران به آنها پاسخ داده می شود ولی اگر مشکلی در آنها باشد کار آنها به چانه زنی و طولانی شدن پروسه می انجام پس در استان ها ابتدا پروژ ها را خوب بررسی کنید سپس به مرکز بفرستی تا معطل نشوید.

وی شرایط اقتصادی کشور را سخت توصیف کرد و گفت: برای حل مشکلات اقتصادی پروژه ها باید مدیران راهکار جدید با همکاری مسئولان بازرسی بیابند.

۳۲۰۹/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.