قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امسال طرح های بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی، بزرگراه و آزاد راه، پ. پ و راه آهن در دستور کاراستان ایلام قرار دارد که با اجرای آنها تحول موثری در حوزه اشتغال و تولید صنعتی این استان ایجاد می شود.
وی افزود: شرکت دانا کار لرزه نگاری در شهرستانهای ایوان و چرداول با سرمایه گذاری 600 میلیارد تومانی وزارت نفت شروع شده و به حدود 200 الی 300 نفر نیرو نیاز دارد.
وی ادامه داد: میدان دانان و آبان با سرمایه گذاری 1200 میلیارد تومانی وارد فاز اجرایی شده و شرکت پ. پ نیز در اردیبهشت ماه جاری عملیات خود را شروع کرده که انتظار می رود حداقل 300 الی 400 نفر نیرو جذب کند.
وی با تاکید بر اجرای پروژه های پتروشیمی دره شهر و مهران گفت: علاوه بر این طرح ها کار احداث آزاد راه از حمیل به ایلام و پل زال به دهلران نیز باید پیگیری و اجرایی شود.
سلیمانی دشتکی گفت: در نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و روفع موانع تولید و شورای اشتغال باید تلاش جدی صورت گیرد تا این طرح ها به سرانجام برسند و مردم استان از مزایای آنها در امر اشتغال و تولید بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: استان ایلام با وجود این طرح ها در سال جاری به عنوان پیشران توسعه کشور می توان تلقی کرد و باید برای عملی شدن شعار امسال که به فرموده مقام معظم رهبری رونق تولید نامگذاری شده همه باید تلاش کنیم.
استاندار ایلام پیشتر ابراز امیدواری کرد که بعد از ماه مبارک رمضان رییس جمهوری به ایلام سفر کند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.