به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سفر رییس جمهوری برای افتتاح راه آهن کرمانشاه که آخرین روز سال قبل انجام شد ایشان 10 هزار میلیارد ریال با رایزنی های انجام شده برای ادامه اجرای پروژه از کرمانشاه به خسروی اختصاص داد.
وی ادامه داد: در دیداری که به تازگی با یکی از مسوولان راه آهن کشور داشتم وی عنوان کرد پیمانکار پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی هنوز کار خاصی انجام نداده که بابت آن مبلغی پرداخت شود.
بازوند تصریح کرد: طبق اعلام این مسئول کشوری، تاکنون به اندازه 450 میلیارد ریالی که به پروژه تخصیص یافته روی پروژه کار شده است که این وضعیت و حرکت کند پیشرفت راه آهن پذیرفتنی نیست.
استاندار کرمانشاه با اشاره به عظیم بودن حجم پروژه راه اهن کرمانشاه به خسروی، تصریح کرد: این پروژه نیاز به پیمانکاری بزرگ و باتجربه دارد که بتواند سر موعد کار را به اتمام برساند.
وی ادامه داد: هرقدر که متولیان اجرای پروژه کار کنند اعتبار لازم را تامین می کنیم و اجازه نخواهیم داد عملیات احداث راه آهن از مسیر کرمانشاه به اسلام آبادغرب و سپس خسروی متوقف شود.
بازوند با اشاره به اظهارات مجری طرح راه آهن غرب مبنی بر طلب 300 میلیارد ریالی پیمانکار، افزود: اگر بتوان تا پایان تیرماه به میزان 700 میلیارد ریال دیگر کار شود کل این مبالغ را از دولت تخصیص اعتبار گرفته و پرداخت خواهیم کرد.
طول مسیر پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی 232 کیلومتر است که در 2 مرحله ( کرمانشاه - اسلام آبادغرب و اسلام آبادغرب - خسروی) در حال اجراست.
این پروژه در مسیر کرمانشاه - اسلام آبادغرب بیش از 52 درصد و از مسیر اسلام آبادغرب به خسروی بالغ بر پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.