به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین محبوبی روز سه شنبه در جلسه شورای حمل و نقل استان گلستان که در محل ایستگاه راه آهن اینچه برون گنبدکاووس برگزار شد، گفت: این طرح بخشی از راه آهن گرگان - گنبد - مشهد است که درمرحله نخست در قالب قطار حومه ای اجرا می شود.
وی افزود: در طرح جدید احداث این خط ریلی، مسیر راه آهن از بیشتر شهرهای بزرگ گلستان بویژه شرق آن عبور و به کلاله ختم می شود.
محبوبی اضافه کرد: فعلا اجرای 20 کیلومتر این خط ریلی در دستور کار قرار گرفته که از گرگان تا علی آباد اجرا می شود.
وی به زمان آغاز این طرح اشاره نکرد اما گفت: برای اجرای این طرح که طول 148 کیلومتر خواهد بود، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اعلام آمادگی کرده است.
وی، پیگیری اجرای آزادراه نوکنده به آشخانه، احداث بندرخشک، احداث بندر سبز خواجه نفس و پیگیری تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون را از دیگر برنامه های مهم این اداره کل برشمرد و افزود: این طرح ها در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی پیگیری و اجرا می شود.
محبوبی تصریح کرد: علاوه بر طرح های ملی اشاره شده، دو طرح تکمیل کنارگذر شهر گرگان و بزرگراه مینودشت به گالیکش، چهار بانده کردن جاده مزرعه کتول و احداث روگذر بندرگز نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین جلسه مدیران کل راه آهن شمال شرق 2، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و برخی معاونین و کارشناسان ادارات و نهادهای عضو شورای حمل و نقل گلستان حضور داشتند.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.