به گزارش ایرنا ، جواد یوسفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، روکش آسفالت حفاظتی فوگ سیل در مسیرهای ارتباطی استان زنجان اجرا می شود که استفاده از این آسفالت مهمترین روش در نگهداری جاده است.
به گفته وی، حدود 170 هزار مترمربع از جاده های شریانی استان زنجان به این روش آسفالت شده است که موجب افزایش عمر سه تا پنج ساله آسفالت می شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان کرد: هزینه تمام شده آسفالت به روش فوگ سیل یک دهم هزینه آسفالت گرم است.
یوسفی با بیان اینکه هم اکنون پروژه بهسازی و روکش آسفالت مسیر زنجان – سرچم در آزاد راه زنجان – تبریز در باندهای شمالی و جنوبی 45 درصد پیشرفت دارد.
وی تاکید کرد: آسفالت تراشی، لکه گیری موضعی، اجرای روکش آسفالتی در این مسیر با استفاده از مواد ژئوکامپوزیت در دست انجام است.
معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: از ابتدا تا کیلومتر 50 مسیر زنجان به سمت سرچم روکش آسفالت و بهسازی آن در دست قرار دارد.
یوسفی تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 15هزار و 800 تن آسفالت به منظور لکه گیری در مسیرهای اصلی ، فرعی استان زنجان استفاده شده است.
به گزارش ایرنا ، استان زنجان پنج هزار و840 راه ارتباطی دارد که از این مقدار ، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی، 974 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 893 کیلومتر راه همسنگ است.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.