مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ساخت دو هزار و 590 واحد مسکونی مددجویان زلزله زده تحت پوشش استان به خط پایانی رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، فاطمه رضوان مدنی در نشست خبری که امروز(22 تیر) به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه از سال 89 که ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی در کشور آغاز شد، تاکنون 490 میلیارد تومان کمک هزینه بلاعوض به مددجویان تحت پوشش این سازمان در استان پرداخت شده، اظهار کرد: با پرداخت این کمک ها طی این مدت جمعا شش هزار و 867 مسکن برای مددجویان استان کرمانشاه ساخته شده است.

وی بابیان اینکه از این تعداد دو هزار و 590 مورد مربوط به تامین مسکن برای مددجویان زلزله زده استان بوده، اعلام کرد: در زلزله بزرگ سال 96  تعداد دو هزار و 590 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی استان تخریب شد که از این تعداد دو هزار و 66 واحد روستایی و مابقی شهری است.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: از آغاز بازسازی مناطق زلزله زده استان دو هزار واحد روستایی مددجویان بهزیستی تحویل شده و 66 واحد باقی مانده روستایی به همراه واحدهای شهری نیز در مراحل انتهایی کار قرار دارد.

به گفته این مسئول 29 تیر به مناسبت هفته بهزیستی و با حضور رئیس سازمان بهزیستی جشن اتمام ساخت دو هزارمین مسکن روستایی مددجویان استان در مناطق زلزله زده برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به اشتغال ایجاد شده برای مددجویان استان طی سه سال گذشته هم اشاره ای کرد و گفت: خوشبختانه در این مدت با صرف حدود 100 میلیارد تومان اعتبار توانستیم برای شش هزار و 500 نفر از مددجویان استان در حوزه های خدماتی، کشاورزی و صنعتی ایجاد اشتعال کنیم.  

 رضوان مدنی در بخش دیگری از سخنانش تعداد کل مددجویان بهزیستی استان را تا پایان سه ماهه نخست امسال 150 هزار نفر اعلام کرد و گفت: همچنین 39 هزار و 898 پرونده توانبخشی، ذهنی، روانی، شنوایی، بینایی و... در بهزیستی استان داریم که حجم بیشتر این پرونده ها مربوط به معلولیت جسمی و حرکتی و کمترین آن مربوط به معلولیت صوت و گفتار است.

 
مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد: همچنین 623 مورد پرونده ضایعه نخاعی در بهزیستی کرمانشاه تشکیل شده تا بتوانیم خدماتی به این دسته از معلولین استان داشته باشیم..

وی در ادامه به مشکل تردد معلولین در برخی ار پارک ها و معابر شهری استان اشاره کرد و گفت: هرماه جلساتی را در معاونت عمرانی استانداری به منظور بررسی اقدامات انجام شده برای مناسب سازی و وضعیت پارک ها و معابر شهری و نیز ادارات برای تردد معلولین برگزار می کنیم که خوشبختانه این نشست ها نتایج خوبی هم در برداشته است.

رضوان مدنی با بیان اینکه روند بهسازی محیط شهری برای تردد معلولین بصورت آهسته و مستمر درحال انجام است، عنوان کرد: ادارات مکلف شده اند تا بخشی از بودجه خود را به این مسئله اختصاص دهند


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.