نماینده استان فارس و رئیس فراکسیون روستایی شورای عالی استان‌ها معتقد است عدم امنیت شغلی دهیاران، از موانع جدی بر سر راه توسعه روستاها است.

 به گزارش ایلنا  به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی فارس، علی قاسمی در دیدار با استاندار فارس با اشاره به اهمیت کاهش موانع در مسیر توسعه‌ روستاهای پُرشمار این استان،اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که مانع جهت‌گیری درست مدیریت و توسعه‌ روستاها می‌شود، عدم امنیت شغلی دهیاران است؛ دهیار یک روستا، نقش مدیر آن روستا را دارد و اگر به توسعه‌ روستاها اعتقاد داریم باید فضا را برای مدیران روستاها هم مهیا کنیم.

 در حال تدوین طرح استخدام دهیاران هستیم

وی که ریاست فراکسیون روستایی شورای عالی استان‌ها  را هم بر عهده دارد، گفت: ما در فراکسیون روستایی شورای عالی در حال تدوین طرحی برای استخدام و ایجاد ثبات شغلی دهیاران هستیم که از دولت و مجلس توقع داریم همکاری لازم را صورت دهند.

قاسمی موازی‌کاری در روستاها را یکی دیگر از موانع توسعه روستاها دانست و اضافه کرد: در هشت ماهی که از تشکیل فراکسیون روستایی می‌گذرد برای این موضوع جلساتی را برگزار کرده‌ایم که در آخرین مورد به انعقاد تفاهم‌نامه با رئیس بنیاد مسکن انقلاب کشور درباره جلوگیری از موازی‌کاری‌های این نهاد و دهیاران منجر شود.

 دولت در‌باره تسهیلات تولید برعکس عمل کرد

نماینده شهرستان ارسنجان در شورای اسلامی استان فارس در بخش دیگری از اظهارات خود از تصمیم اخیر دولت در خصوص تسهیلات تولید و اشتغال انتقاد کرد و گفت: اگرچه دولت مورد حمایت ما بوده و هست اما یکی از انتقاداتی که به او وارد می‌دانم در حوزه تسهیلات بخش تولید و اشتغال از جمله حوزه کشاورزی است.

قاسمی تصریح کرد: درست در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده دولت نرخ سود تسهیلات کشاورزی را از 6 درصد به 7 الی 12 درصد افزایش داده که یقیناً برای فعالان عرصه‌ تولید محصولات کشاورزی مانعی مضاعف محسوب می‌شود.

وی از استاندار فارس خواست که برای حمایت از کشاورزان و جبران این تصمیم در استان فارس، چاره‌اندیشی کند.

 استاندار فارس نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های دولت گفت: با وجود موانع مختلف ازجمله محدودیت‌های سیاسی، اقتصادی و همچنین بلایای طبیعی، در مجموع دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات بسیار خوبی در حوزه کشاورزی صورت داده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به محدودیت‌های فروش نفت و به تبع آن کاهش سهم مالیات در درآمدهای دولت، تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که امسال سال بسیار سختی پیش روی دولت است و نیاز است با درک شرایط دولت به کاهش مشکلات کمک کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.