مهدی صمیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح های اقتصادی اشتغال آفرین و اولویت دار روستایی استان سمنان با همکاری بانک های عامل برای سال جاری تخصیص یابد.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از یک هزار و 960 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان سمنان پرداخت شد که با ارایه این میزان تسهیلات شاهد رونق تولید در مناطق محروم و روستایی استان در سال های آینده خواهیم بود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: یکی از چالش های اساسی در مناطق روستایی مهاجرت است که با رفع مشکلات زیرساختی و ارایه تسهیلات اشتغال آفرین می توان به حفظ جمعیت در این مناطق اقدام کرد.
صمیمیان اضافه کرد: رفع مشکلات بخش روستایی با افزایش تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی استان میسر است و اقدام های دولت برای تحرک اقتصادی در روستاهای سمنان باید افزایش یابد.
وی تصریح کرد: ظرفیت های قابل توجهی در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و صنعت در روستاهای سمنان وجود دارد که با برنامه ریزی اصولی باید برای شکوفایی این بخش ها اقدام کرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: دست کم 30 طرح اولویت دار اقتصادی در بخش روستایی سمنان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان تاکنون معرفی شدند.
به گزارش ایرنا، براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان، بیش از 142 هزار نفر در مناطق روستایی زندگی می کنند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.