به گزارش ایرنا، خداکرم جلالی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی و شورای راهبردی محرومیت زدایی لنده در یاسوج اظهار داشت: این طرح ها در بخش های مختلف ورزشی، آموزشی، بهداشت و درمان، مخابرات، کشاورزی، آب ، راه و سایر طرح های اشتغالزایی و تولیدی پیش بینی و برنامه ریزی شده اند.
وی گفت: اجرای 6 طرح ورزشی شامل ساخت سالن های چندمنظوره و چمن مصنوعی، مرکز بستر درمانی لنده ، اجرای پل موگرمون و احداث سالن اجتماعات از جمله این طرح هاست.
جلالی با بیان اینکه اجرای بخشی از این طرح ها آغاز شده ، گفت: به نظر می رسد هنوز عزم جدی و درک لازم برای همکاری و همراهی با این بنیاد از سوی برخی دستگاه های اجرایی استان در راستای رفع محرومیت از شهرستان لنده ایجاد نشده است.
نماینده ویژه بیناد مستضعفان در طرح پایلوت محرومیت زدایی شهرستان لنده، گفت: برغم تلاش ها، احساس مسئولیت و پیگیری استاندار و مجموعه مدیریت بنیاد مستضعفان اما همچنان کم کاری و مانع تراشی برخی مدیران اجرایی این استان، مهمترین چالش برای شتاب بخشی در اجرای کارهای عمرانی و زیربنایی در منطقه است.
جلالی با بیان اینکه صندوق حمایت توان افزایی در شهرستان لنده راه اندازی شده است، گفت: موجودی این صندوق هم اینک حدود 9 میلیارد ریال است و تاکنون پنج میلیارد ریال وام های اشتغال و توان افزایی از محل این صندوق پرداخت شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با انتقاد از مدیران و دستگاه های اجرایی که در زمینه طرح محرومیت زدایی لنده کم کاری می کنند، گفت: با هرگونه کوتاهی و مانع تراشی از سوی هر مدیر اجرایی برخورد جدی و قاطع خواهد شد.
علی محمد احمدی اظهار داشت: مشارکت و حضور بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی در شهرستان لنده یک فرصت مغتنم برای مدیران و دستگاه های مختلف اجرایی آن هم در شرایط سخت اقتصادی و کمبود منابع دولتی است.
وی تصریح کرد: اینکه برخی مدیران هنوز به این درک لازم برای همراهی و استقبال از فرصت به وجود آمده نرسیده اند، خود جای سئوال دارد.
وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های مختلف اجرایی و بانک های عامل اجازه ندهند طرح های مربوط به شهرستان لنده در فرآیند بروکراسی های اداری و قوانین دست و پاگیر معطل بمانند.
احمدی تصریح کرد که حضور و مشارکت این بنیاد و اجرای طرح های محرومیت زدایی و توانمندسازی در مناطقی همچون کهگیلویه وبویراحمد در راستای منویات رهبری معظم انقلاب در قالب اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است.
محرومیت عمیق شهرستان گرمسیری لنده در جنوب غرب کهگیلویه و بویراحمد با وجود برخورداری از قدمت ،وسعت و ظرفیت های فراوان موجب شده مسئولان استانی و کشوری ،توسعه و محرومیت زدایی این منطقه کمتر توسعه یافته را در دستور کار قرار دهند.
شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه وبویراحمد دارای جمعیتی افزون بر 23 هزار نفر در فاصله حدود 270 کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.
شهرستان لنده با پنج هزارو 560 خانوار، 106 روستا و 41 درصد جمعیت روستایی و 59 درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور به شمار می رود.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.