به گزارش ایرنا سعید مازندرانی روز چهارشنبه در نشست اعضای کارگروه اشتغال استان، اظهار داشت: از سوی بانوان متقاضی استفاده از وام اشتغال در مجموع دو هزار و 25 طرح در زمینه های مختلف ارایه و از طریق کارگروه به بانک های عامل برای پرداخت، معرفی شده است.
وی گفت: از لحاظ تعداد، طرح های ارایه شده توسط بانوان بیشتر از مردان و یکهزار و 661 طرح بود، ولی از لحاظ ارزش ریالی طرح های آقابان با یکهزار و 920 میلیارد ریال تسهیلات بیشتر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: استقبال بانوان در حوزه ایجاد فرصت شغلی از محل اعتبارات مشاغل خانگی بیشتر بوده به طوری که درصد جمعیت زنان بهره مند نسبت به مردان 80 به 20 بود.
مازندرانی همچنین افزود که این استان در حوزه ایجاد فرصت شغلی در صنعت ظرفیت بالایی دارد که سرمایه گذاری در این بخش باید تقویت شود.
به گفته وی، اکنون جذب اعتبارات اشتغالزایی استان بیشتر در بخش کشاورزی است.
دبیرکار گروه اشتغال گلستان افزود: امسال تعهد کشوری در نظر گرفته شده برای ایجاد فرصت شغلی در استان، 20 هزار نفر بود که تاکنون 27 هزار و 471 اشتغال در سامانه ثبت شد.
طبق گزارش استاندار گلستان، با تلاش دستگاه های اجرایی استان نرخ بیکاری از 11.6 درصد در تابستان پارسال به 8.9 درصد در تابستان امسال کاهش یافته است.
استان گلستان طبق سرشماری و نفوس سال 95، یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد و اقتصاد ساکنان آن بیشتر بر پایه کشاورزی و دامپروری است.
6204/1648/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.