محمدرضا یوسفی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از کارفرمایان و کارگران نمونه شهرستان ابهر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: بدانیم پیشرفت هایی که به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی به دست آمده درسایه جنگ 40 ساله نظامی، اقتصادی، فرهنگی بوده هرچند کاستی های وجود دارد اما در بسیاری از شاخص ها در رتبه اول هستیم و به پیشرفت خود ادامه می دهیم.
یوسفی اظهار داشت: در ابتدای انقلاب، تنها 17 تعاونی با 78 نفر اشتغالزایی در استان فعالیت داشت اما امروز بیش از یک هزار و200 تعاونی فعال با 700 هزار نفرعضو زمینه اشتغال 12هزار و 500 نفر را بصورت مستقیم و در گرایش های مختلف صنعت، معدن، اعتبار، کشاورزی، خدمات و سایر فراهم کرده اند.
وی با اشاره به اینکه تعاونی ها بهترین ساختار توسعه عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی، توزیع عادلانه درآمد وثروت را دارند، بیان کرد: تعاو نی ها وظیفه بسیار خطیری در اشتغال دارند به ویژه در شرایط فعلی اگر بتوانیم از ظرفیت تعاونی ها استفاده کنیم می توان از منابع مالی که در دست مردم وجود دارد با مشارکت جویی از خود مردم تعاونی های بسیار خوب و قوی را ایجاد کرد.
یوسفی ادامه داد: دولت در تعاونی 'توسعه عمران شهری' هدف گذاری کرده است که پروژه های عمرانی و برخی از طرح های رانت زا را به این تعاونی ها واگذار کند تا درآمد آن به جیب آحاد جامعه برود و امروز این نوع تعاونی درشهرستان های زنجان، طارم و خرمدره فعال است که امیدارویم در ابهر نیز ایجاد شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سال 57 تنها 350 واحد تولیدی و صنفی در استان داشتیم که تعداد بیمه شدگان فقط 9 هزار نفر بود، درحالی که امروزه بیش از 13 هزار و500 کارگاه در سطح استان وجود دارد که حدود یک هزار و 400 کارگاه را واحدهای تولیدی، کشاورزی و صنعتی تشکیل می دهد و180 هزارنفر بیمه شده اصلی وجود دارد که بیمه شدگان اجباری از مرز 110 هزار نفر عبور کرده است.
یوسفی تاکید کرد: امروز 530 هزار نفر از جمعیت یک میلیون 70 هزار نفر استان زنجان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
وی با اشاره به اینکه قانون بیمه بیکاری جرء دستاوردهای انقلاب است، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم نظام تصویب قانون کار جمهوری اسلامی است که هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت های آن بطور کامل استفاده کنیم و به مدد این قانون کارگران، کارفرمایان و دولت در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها تاثیر مستقیم دارند در حالی که قبل از انقلاب این گونه نبود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب در استان زنجان حتی یک مجموعه فرهنگی ورزشی مختص کارگران وجود نداشت اما امروز در همه شهرستان های استان مجموعه های ورزشی ویژه کارگران وجود دارد.
این مسئول مشارکت 15 درصدی زنان در اشتغال را از افتخارات نظام دانست و یادآورشد: با وجود سرمایه گذاری های خارجی در استان ترجیح آنان استفاده از نیروی کار داخلی است که دلیل آن ظرفیت، تخصص، دانش و اعتماد به نیروی کار داخلی است و از رویکردهای اصلی نظام کار حفظ کرامت کارگران و رفع محرومیت تاریخی از جامعه زنان می باشد.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.