به گزارش ایرنا، عارف خدرلو روز دوشنبه در نشست هم اندیشی دهیاران روستاهای تکاب افزود: این تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال های جدید و با هدف خودکفایی و رونق اقتصادی در روستاها در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود، سرمایه گذاری در بخش های سنتی از جمله کشاورزی و دامداری پاسخگوی اشتغال روستایی نیست، اظهار داشت: دهیاران به عنوان بازوهای توانمند دولت و سربازان عرصه عمران و آبادانی روستاها، ایجاد اشتغال های جدید در بخش های مختلف از جمله گردشگری، صنایع دستی و صنایع تبدیلی را در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال زای ارزان قیمت به دهیاری ها مبتنی بر ظرفیت های داخلی، به عنوان راهکاری جدید می تواند ضمن حفظ هویت روستاها، به عنوان محرک توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد خودکفایی در روستاها عمل کند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه توسعه مناطق روستایی یکی از دغدغه های اصلی نظام در 40 سال گذشته بوده است، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی اقدامات اساسی در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت های روستایی انجام شده است.
خدرلو اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید نیز به مدد تخصیص اعتبارات ویژه، جایگاه عمرانی و توسعه ای روستاها و مناطق محروم ارتقا یافته است.
فرماندار تکاب هم در این نشست گفت: تکاب توانمندی ها و پتانسیل های بالقوه ای در بخش های مختلف دارد اما توسعه متوازن با این ظرفیت ها در این شهرستان محقق نشده است.
علی مکرمی افزود: حضور مدیران کل استان در تکاب نشانه توجه ویژه به این شهرستان است و امیدواریم دستگاه های اجرایی استان در تخصیص اعتبارات نیز نگاه ویژه ای داشته باشند.
وی بیان کرد: در یک سال گذشته اقدامات گسترده ای برای حل مشکلات و رفع محرومیت از روستاها انجام و در بسیاری از روستاها طرح هادی اجرا شده است.
وی اظهار داشت: آسفالت معابر روستایی اقدام مهمی در راستای محرومیت زدایی از روستاهاست که امسال در سه روستای شهرستان محقق شد.
به گزارش ایرنا، تکاب با 81 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 30 هزار نفر جمعیت آن در 97 روستا سکونت دارند.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.