کورش مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت از محل تفاهم نامه سه جانبه از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بنیاد علوی به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک سینا در سال های 95، 96 و 97 به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرد.
وی افزود: طبق این تفاهم نامه سالانه برای این استان 200 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده که تاکنون 68 طرح اشتغالزایی ثبت نام کرده و کارگروه اولیه و نهایی استان با اجرای 58 طرح حدود 85 درصد درخواست ها موافقت کرده و طرح ها را به تصویب رسانده و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کرده است.
مرادی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته حدود 370 میلیارد ریال تسهیلات به 34 طرح شامل 60 درصد طرح های مصوب شده پرداخت شد و 29 طرح نیز به بانک های عامل معرفی شده اند که هشت مورد آنها رد شده است.
مدیرکل امور روستایی و شورهای استانداری کردستان یادآور شد: میزان اشتغال پیش بینی شده برای طرح های معرفی شده به بانک حدود 880 نفر بود که تاکنون از محل طرح های اجرا شده برای 540 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
مرادی گفت: صنایع تبدیلی کشاورزی، توجه به زنجیره های تولید در سطح روستاها از جمله سردخانه ها، فرآوری محصولات، بسته بندی و نگهداری مواد غذایی و در حوزه گردشگری نیز به مجتمع های بین راهی و گردشگری و واحدهای اقامتی از جمله طرح هایی است از تسهیلات بانک سینا بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا، حداکثر سود این تسهیلات 12 درصد است که 10 درصد سود بانکی آن به صورت یارانه ای تامین می شود.
پنج درصد از یارانه سود تسهیلات توسط بنیاد علوی و پنج درصد نیز توسط معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور تامین می شود که در نهایت این تسهیلات با نرخ تک رقمی به متقاضیان مناطق محروم و روستایی پرداخت شود.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
استان کردستان دارای 10 شهرستان، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 675 روستای دارای سکنه است که 477 هزار نفر در این روستاها ساکن هستند.
روستاهای استان کردستان دارای 134 هزار خانوار است و ترکیب 477 هزار نفری جمعیت آن شامل 240 هزار نفر مرد و 230 هزار نفر زن است و متوسط رشد سالانه جمعیت آن در مقایسه سرشماری های سال 90 و 95 منفی یک دهم است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.