به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند عصر شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمانشاه افزود: برآوردهای لازم در زمینه میزان سرمایه گذاری و تعداد شغل مورد نیاز برای تحقق کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در نظر گرفته شده است.
او به تدوین سند اشتغال سه ساله استان (98 تا 1400) نیز اشاره کرد و گفت: در اولین گام‌، برش سال 98 این سند خرداد ماه تعیین تکلیف می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه دولت ایجاد 46 هزار شغل با اعتبار یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار را برای استان کرمانشاه در نظر گرفته است، تصریح کرد که این میزان تسهیلات برای این اشتغال کافی نیست و باید به سمت جذب آورده های بخش خصوصی نیز گام برداریم.
استاندار کرمانشاه در ادامه به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام بر رفع موانع پیش روی رونق تولید اشاره کرد و گفت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است و این مهم با جذب سرمایه گذاری جدید تحقق می شود.
بازوند از همه دستگاه های اجرایی و به ویژه بانک ها خواست در زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری همکاری کنند و از بانک های خصوصی خواست در این زمینه بیشتر همراهی داشته باشند.
وی اظهار داشت: بانک ها در زلزله آبان ماه 96 کمک بسیاری به استان کردند و انتظار می رود در رونق تولید و ایجاد اشتغال نیز نقش آفرین باشند.
او با اشاره به اینکه 20‌ درصد از سپرده های مردم استان‌ کرمانشاه معادل حدود چهار هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌های خصوصی است، گفت: این‌ بانک ها باید سهم خود در اشتغال استان را مشخص کنند.
او تصریح کرد که قرار نیست برخی‌ با سپرده های مردم کرمانشاه در تهران برج سازی کنند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه گفت: کمیته ای‌‌ با محوریت معاونت اقتصادی استانداری تشکیل می شود تا وضعیت سپرده های مردم در بانک های خصوصی و نحوه مصرف آن را رصد کنند و در صورت اثبات این موضوع که سپرده ها در جایی غیر از استان مصرف شده است؛ با متخلفین‌ حتما برخورد می شود.
بازوند در ادامه گفت: متاسفانه بانک کشاورزی با استناد به یک نامه دیوان محاسبات سریعا و بدون اطلاع کارگروه اشتغال استان، پرداخت وام اشتغال روستایی به تمامی‌طرح های خارج از حوزه کشاورزی را متوقف کرده است که در سال رونق تولید اینگونه رویکردها که به اشتغال و تولید استان لطمه می زند؛ به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی افزود: دیوان محاسبات همانند دیگر مجموعه ها در قبال اشتغال جوانان و رونق تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب، دارای مسئولیت است و در نشست مشترکی که فردا با این مجموعه داریم تلاش می کنیم این موضوع را سریع تر حل کنیم.
وی همچنین از دستگاه های اجرایی خواست سهم اشتغال خود را واقعی و براساس اعتبارت و منابع در اختیار تعیین کنند تا بتوانند آن را محقق نمایند در غیر این صورت این نوع اشتغال کاغذی محسوب می شود.
نرخ بیکاری در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه اکنون حدود 18.7 درصد است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.