سید مهدی ساداتی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال روستایی افزود: تاکنون 90 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال روستایی از طریق این بانک در استان مرکزی پرداخت شده است که از این میزان 10 طرح کارآفرینی از طریق این بانک موفق به دریافت تسهیلات به میزان 40 میلیارد ریال در خمین شدند و بیشترین رقم پرداختی در سطح استان بوده است.
وی اظهارکرد: از مجموع 13 طرح مصوب کارآفرینی با تسهیلات 50 میلیارد ریالی در این شهرستان تاکنون 10 طرح موفق به دریافت وام شدند.
ساداتی ادامه داد: 30 طرح کارآفرینی روستایی با درخواست تسهیلات 140 میلیارد ریالی در این بانک تشکیل شده و در جریان تصویب است که انجام این طرحها شرایط مناسبی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در حوزه روستایی ایجاد می کند.
فرماندار خمین گفت: ظرفیت برای اشتغالزایی روستایی و کارآفرینی در خمین فراهم است و با پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب، فرآیندهای اشتغالزایی روستایی شتاب بیشتری می گیرد.
فرماندار خمین افزود: با توجه ویژه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید به زادگاه امام راحل، شرایط و بستر لازم در روستاها برای کار آفرینی و کاهش نرخ بیکاری ایجاد شده است.
ساداتی مهمترین دغدغه مسئولان و مردم این شهرستان را بیکاری برشمرد و بیان کرد: کاهش نرخ بیکاری در خمین از 19 به حدود 16 درصد در چند سال اخیر با تلاش و همت کار آفرینان انجام گرفته که یک حرکت رو به رشد تلقی می شود اما رضایت بخش نیست.
فرماندار خمین گفت: کاهش قیمت زمین در شهرک های صنعتی، معافیت های مالیاتی و قرار گرفتن نام خمین در لیست مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور از بسترهای مهمی است که دولت تدبیر در اختیار کار آفرینان قرار داده و باید از این ظرفیت ها برای توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بهره لازم را برد.
ساداتی خاطرنشان کرد: بانک های عامل و دستگاه های اجرایی بایستی در خصوص پرداخت تسهیلات همکاری لازم را با کارآفرینان داشته باشند ضمن اینکه سرمایه گذاران نیز طبق ضوابط و مقررات برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
فرماندار خمین با تاکید بر این که برای ایجاد اشتغال و طرح های کارآفرینی هیچ گونه محدودیت اعتباری وجود ندارد، افزود: بر اساس تفاهم نامه استانداری، مناطق محروم و توسعه روستایی و بنیاد علوی با بانک سینا 200میلیارد ریال اعتبار برای طرح های کارآفرینی استان مرکزی تخصیص داده شده است.
ساداتی افزود: 50 درصد این منابع مالی از محل مذکور برای توسعه اشتغال و ایجاد صنایع خرد روستایی به شهرستان خمین تخصیص شده است که به صورت پرداخت تسهیلات از بانک سینا به سرمایه گذاران و کارآفرینان در روستاها پرداخت می شود.
در این کارگروه 74 طرح کارآفرینی روستایی شهرستان خمین مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که 30 طرح مربوط به نوسازی و تجهیز گلخانه ها است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد که 52 درصد آن در بخش کشاورزی اشتغال دارند.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.