به گزارش ایرنا آیت ا... عبدالکریم فرحانی روز شنبه در دیدار مربیان مهارتی فنی حرفه ای خوزستان در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان افزود:زمانی تحریم و تهدیدها بر کشور کارساز نمی شود که جوانان آموزش مهارتی و فنی را فرا گرفته و حلقه مفقوده دانشگاه و بازار کار با توسعه آموزش های تخصصی و کاربردی از بین برد.
وی گفت: ترویج و گسترش آموزش های فنی و حرفه ای می تواند راهگشای معضل بیکاری در خوزستان باشد و برای این مهم لازم است آموزش های مهارتی و کارآفرینی تبدیل به فرهنگ شود که اجرای آن نیاز به تعامل و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی دارد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:توسعه آموزش فنی و حرفه ای بیش از گذشته احساس می شود و همه باید از آن حمایت کنند تا جوانان با فراگرفتن تخصص لازم وارد بازار شوند.
وی بر ضرورت اجرای کامل قانون اقتصاد مقاومتی و نگاه به ظرفیت های درونی کشور برای ایجاد اشتغال، اظهارداشت: برای تامین شرایط و فعال سازی همه امکانات ، منابع مالی ،سرمایه های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی همچنین به حداکثر رساندن مشارکت آحاد مردم در فعالیت های اقتصادی ، فنی و حرفه ای باید در این زمینه نقش محوری اساسی داشته باشد.
آیت ا... فرحانی در ادامه با بیان اینکه خوزستان تنها استانی است که همه مواهب الهی و طبیعی درآن نهفته است ولی با معضل بیکاری جوانان روبه رو است و این زیبنده و شایسته مردم این استان
نیست گفت:در عرصه آموزش و پرورش نیز نسبت به دیگر استان ها عقب هستیم.
وی با اشاره به اینکه دولت باید به معضل بیکاری در جامعه و خوزستان اهتمام ویژه داشته باشد ادامه داد:دولتی که 80 درصد منابع مالی و اعتباری آن از خوزستان تامین می شود به پشتیبانی و سرمایه گذاری ویژه در این استان برای برون رفت از معضلات نیاز دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در این نشست نیز گفت: یکی از روش های توسعه اشتغال پایدار در خوزستان اجرای هدفمند و اثربخش آموزش مهارتی است که سبب جذب بسیاری از جوانان به بازارکار خواهد شد.
عبدالنبی سواعدی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور به دنبال طراحی جدید آموزشی است که منجر به تغییر روش مهارت آموزی در کشور خواهد شد افزود: با نوآوری در آموزش و استفاده بهینه از ظرفیت های هر شهرستان می توان برنامه ریزی هدفمند مهارتی تدوین و به عنوان تعهد آموزشی خوزستان به سازمان ارسال کرد.
وی ادامه داد: ارایه پیشنهاد نوآورانه سبب پیشرفت و ترقی در آموزش شده تا با اثربخشی مهارت آموزی اشتغال توسعه یابد.
وی گفت: ارایه مهارت های نرم در کنار مهارت های سخت به کارآموزان سبب اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار خواهد شد.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.