به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عزیزی عصر شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این مقدار شغل قرار است توسط هفت دستگاه اجرایی استان شامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک علم و فناوری، سازمان جهان کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود.
وی ادامه داد: بیشترین تعهد بر عهده اداره کل کار، تغاون و رفاه اجتماعی قرار داده شده به گونه ای که تعاونی های زیرمجموعه این اداره موظف به ایجاد 23 هزار و 954 فرصت شغلی برای سال جاری شده اند.
عزیزی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز با تعهد ایجاد 10 هزار و 342 فرصت شغلی در رتبه دوم قرار دارد، افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز سومین دستگاهی است که متعهد به ایجاد پنج هزار و 460 فرصت شغلی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یادآوری کرد: اداره کل راه و شهرسازی نیز برای امسال موظف به ایجاد سه هزار و 440 فرصت شغلی و سازمان جهاد کشاورزی نیز موظف به ایجاد یک هزار و 781 فرصت شغلی شده اند.
وی همچنین با اشاره به تعهد پارک علم و فناوری نسبت به ایجاد یک هزار و 149 فرصت شغلی، خاطرنشان ساخت: تعهد ایجاد شده برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز 342 فرصت شغلی است.
عزیزی تصریح کرد: طبق آنچه که در جدول ارائه شده به استان کرمانشاه عنوان شده امسال قرار است در سطح کشور بیش از 983 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پایان میزان فرصت های شغلی ایجاد شده سال گذشته را حدود 50 هزار نفر عنوان کرد.
براساس گزارشی که مرکز آمار ایران اواخر فروردین منتشر کرد، نرخ بیکاری کرمانشاه در پایان سال 97 به 18.7 درصد رسیده که نسبت به سال قبل 2.4 درصد کاهش داشته است.
بر اساس این گزارش کرمانشاه همچنان در صدر جدول بیکاری کشور قرار دارد و نرخ بیکاری آن 6.7 درصد از میانگین کشور بیشتر است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.