به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون هیچ کاری اولویت دار تر از کاهش نرخ بیکاری که طی 2 سال اخیر آغاز شده، برای ما مدیران استان وجود ندارد.
وی ادامه داد: سال گذشته علاوه بر توقف نرخ رشد بیکاری که سال ها ادامه داشت، شاهد کاهش 2.5 درصدی این معضل بزرگ در استان نیز بودیم.
بازوند با اشاره به اینکه هنوز هم نرخ بیکاری در استان کرمانشاه بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: تجربه 2 سال اخیر به خوبی نشان داده که اگر همت جمعی همه مسئولان و مدیران استانی باشد می توان بر این مشکل بزرگ فائق آمد.
استاندار کرمانشاه در ادامه به تعهد استان برای ایجاد بیش از 46 هزار شغل در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم به تعهد خود عمل کنیم می توانیم بگوئیم به شعار سال رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و آن را عملیاتی کرده ایم.
وی تصریح کرد: بدون شک رونق تولید با ایجاد اشتغال میسر می شود و همه مدیران دستگاه های اجرایی استان باید مصمم تر از سال قبل برای تحقق این مهم تلاش کرده و از خود حساسیت نشان دهند.
بازوند تصریح کرد: ایجاد اشتغال علاوه بر شکوفایی اقتصادی و رونق تولید می تواند بسیاری از معضلات اجتماعی را نیز کاهش داده و شاهد رفاه و آسایش بیشتری برای مردم باشیم.
مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی تا پایان اردیبهشت فرصت دارند تا سند تهیه اشتغال سال جاری را تهیه و برنامه های خود را به صورت مکتوب به استانداری اعلام کنند، افزود: پس از تدوین نهایی، این سند منتشر می شود تا عموم مردم نیز در خصوص اقدام های که قرار است انجام شود، مطلع شوند.
وی گفت: از هم اکنون باید برنامه های خود را برای ایجاد اشتغال عملیاتی کرده و همه نیز به یکدیگر در راستای مبارزه با معضل بیکاری کمک کنیم چرا که غلبه بر این مشکل به تنهایی یا امکان پذیر نیست و یا به سختی ممکن خواهد شد.
بازوند همچنین در پایان از مدیران اجرایی استان خواست تا در جلسه بعدی کارگروه اشتغال، گزارشی از اقدام های صورت داده در راستای اشتغالزایی را ارائه کنند.
براساس گزارشی که مرکز آمار ایران به تازگی منتشر کرده، نرخ بیکاری کرمانشاه در پایان سال 97 به 18.7 درصد رسیده که نسبت به سال قبل از آن 2.4 درصد کاهش داشته است.
بر اساس این گزارش، کرمانشاه همچنان در صدر جدول بیکاری کشور قرار دارد و نرخ بیکاری آن 6.7 درصد از میانگین کشور بیشتر است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.