به گزارش خبرنگار ایرنا؛ پنجاهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه شنبه شب به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در سرسرای تدبیر استانداری با بررسی پنج دستور کار برگزار شد.
راهکارهای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و خدماتی استان کرمانشاه که با بانک ها مشکل داشتند در این جلسه بررسی شد و مقرر گردید مدیران این واحدها نشست هایی با روسای بانک ها به منظور بررسی مشکلاتشان برگزار کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه هدف اصلی دولت از ایجاد این ستاد را رفع مشکلات واحدهای تولیدی و شروع فعالیت آنها ذکر کرد و گفت: اولویت دولت در استان کرمانشاه ایجاد و تثبیت اشتغال است.
هدایت حاتمی با بیان اینکه ظرفیت هایی در بخش تولید در سال های گذشته ایجاد شده و اکنون به دلایل مختلفی روند فعالیت آنها به مشکل برخورد کرده است، افزود: باید راهکارهای عملیاتی را با همفکری و تعامل هم برای رفع مشکلات این واحدهات بیاندیشیم.
او از همراهی و تعامل بانک ها در این راه قدردانی کرد و افزود: انتظار داریم بانک ها در زمینه اشتغالزایی با سیاست های دولت بیشتر همراهی کنند.
حاتمی همچنین از مسئولان دستگاه های اجرایی استان نیز خواست پیگیر مشکلات واحدهای غیرفعال و راکد حوزه کاری خود باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه سخنان خود تاکید کرد که مواردی که در استان بتوانیم برای آن تصمیم گیری کنیم را رفع مشکل خواهیم کرد و مواردی هم که نیاز به مرکز باشد مکاتبه می کنیم.
حاتمی از دستگاه های اجرایی همچنین خواست مدیران واحدهایی که مشکل دارند را به ستاد تسهیل استان دعوت کنند تا راهکاری برای فعال کردن آنها پیدا کنیم.
در این جلسه مشکلات شرکت تعاونی صنایع غذایی صدف گستر، دبستان غیرانتفاعی مفید، جایگاه سی ان جی سالار، مجتمع تجاری زیتون و واحد صنعتی پتروصنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیران بانک های استان نیز در این جلسه از متولیان واحدهای تولیدی استان خواستند با بانک هایی که تسهیلات به آنها پرداخت کرده است ارتباط بیشتری داشته باشند و اگر در زمینه بازپرداخت اقساط با مشکل برخورد کردند سریعا مراتب را اطلاع دهند.
شفاف سازی صورت های مالی از دیگر خواسته مدیران بانک ها از متولیان واحدهای تولیدی استان بود که تاکید شد این صورت ها باید به روز در لیست اسناد نگهداری شود.
در استان کرمانشاه نزدیک به یک هزار پروانه بهره برداری صنعتی با ظرفیت اشتغالزایی حدود 30 هزار نفر صادر شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت با 21/6 درصد نرخ بیکاری در صدر استانهای کشور قرار دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.