به گزارش ایرنا، امیر خلیلی خواه عصر یکشنبه در پنجاهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و هشتمین نشست شوراری برنامه ریزی و توسعه استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، افزود: در این مدت اقدامات انجام شده برای تحقق درآمدهای پیش بینی شده مقداری با برنامه ریزی ها فاصله دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: اتکا نکردن به درآمد نفتی و برخورداری از درآمد پایدار از اهداف مهم برای توسعه اقتصادی کشور است که در استان سمنان این امر با جدیت دنبال می شود.
خلیلی خواه با بیان اینکه نرخ بیکاری با وجود افزایش در کشور در استان سمنان روند کاهشی دارد، گفت: سرانه پرداخت مالیات در استان سمنان به ازای یک نفر چهار میلیون و 610 هزار ریال است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان تصریح کرد: سرانه پرداخت مالیات در کشور به ازای هر فرد 10 میلیون و 30 هزار ریال است و سمنانی ها به نسبت آمار کشوری مالیات کمتری پرداخت می کنند.
خلیلی خواه ادامه داد: 50 درصد مالیات های استان به صورت مستقیم و 50 درصد به صورت غیر مستقیم پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه 27 هزار نفر در استان سمنان از محل بودجه استانی و کل کشور از دولت حقوق دریافت می کنند، افزود: از این تعداد به سه هزار و 700 نفر از طریق بودجه استانی و بقیه از طریق بودجه کشور حقوق پرداخت می شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان خاطرنشان کرد: سالانه 20 هزار میلیارد ریال برای پرداخت حقوق کارکنان دولت اعتبار وارد سمنان می شود و نرخ بیکاری در استان 6.8 درصد است.
به گزارش ایرنا، در این نشست علیرضا آشناگر استاندار، حشمت الله عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، قدرت الله ابک سرپرست معاونت عمرانی استانداری و جمعی از فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.