به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد آقایی روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان، عدم توازن منطقه ای در کشور را ناشی از تمرکز مدیریت در مرکز دانست و اظهار داشت: نیاز است عقب ماندگی و عدم توسعه یافتگی مناطقی مانند کردستان را با اجرای برنامه های توسعه متوازن جبران کرد.
وی با بیان اینکه توسعه پایدار نیازمند همت جمعی است، افزود: مدیران استان ها باید هنر مدیریت داشته و با استفاده بهینه از زمان و منابع در جهت توسعه اقتصادی منطقه گام بردارند.
مدیرکل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های خاص هر منطقه به درستی بهره برد، یادآور شد: کردستان دارای پتانسیل های بسیار زیادی از جمله در زمینه توریسم طبیعی و معادن دارد که فرصتی بسیار خوب برای جذب سرمایه گذاران است.
آقایی ایجاد اشتغال پایدار را نیازمند سرمایه گذاری دانست و اضافه کرد: باید از طریق جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای دستیابی به این هدف گام برداشت.
وی وظیفه اصلی وزارت اقتصادی و دارایی را جذب سرمایه گذاران خارجی اعلام کرد و گفت: مدیران در استان ها می توانند از طریق جذب سرمایه گذارانی که به آن استان ها تعلق خاطر دارند در جهت شکوفایی اقتصادی حرکت کنند.
مدیرکل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه درآمد سرانه کردستان از میانگین کشوری 50 درصد پایین تر است، تاکید کرد: طبق آمار 17 درصد واحدهای تولیدی این استان نیمه فعال است بنابراین ضروری است در جهت رفع این مشکلات گام های اساسی برداشت.
آقایی افزود: در شرایط کنونی، رونق مبادلات مرزی، فراهم کردن بستر لازم برای سرمایه گذاری و حمایت بانک ها از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران، تسهیلگر رونق اقتصادی کشور از جمله کردستان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه مردم ما شایستگی دریافت بهترین خدمات را از مسئولان دارند، گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی نقش بسیار مهمی در توسعه کشور دارد و در این زمینه باید کمک های بیشتری به استان های محروم کند.
حسین فیروزی ضمن تاکید بر اینکه کردستان نیازمند توجه ویژه است و مردم از دولت کارآمدی می خواهند، افزود: هر چند کارهای بسیار خوبی در سال های اخیر انجام شده اما زیرساخت های لازم برای توسعه هنوز در کردستان فراهم نشده و از میانگین کشوری عقب تر هستیم.
وی با اشاره به اینکه 6،5 درصد روان آب های کشور در این استان است، اضافه کرد: این در حالی است که فقط 11،5 درصد اراضی کشاورزی استان آبی است و در صورت افزایش این میزان، توسعه قابل توجهی را شاهد خواهیم بود.
مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی کردستان هم در سخنانی گفت: در طول سال های گذشته مرکز خدمات سرمایه گذاری استان را فعال کردیم تا امور سرمایه گذاران در بخش های مختلف به آسانی انجام شود.
حسین دهقانی یادآور شد: از سال 91 تا 94 موفقیت های خوبی در مرکز خدمات سرمایه گذاری بدست آمد و طبق آمار جزو استان های برتر منطقه 6 کشور بودیم.
وی به عدم موفقیت این مرکز در 2 سال اخیر نیز اشاره کرد و افزود: البته در این مدت، نتوانستیم بیش از 2 سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در استان جذب کنیم.
دهقانی از ایجاد سامانه مجازی واحد سرمایه گذاری در کردستان خبر داد و اضافه کرد: از طریق این سامانه کار استعلام تا صدور مجوز به آسانی صورت می گیرد و نیازی به حضور سرمایه گذاران در دستگاه های اجرایی نیست.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته در حوزه مطالعات اقتصادی وضعیت خوبی وجود نداشت، اظهار داشت: در 2 سال اخیر با ورود کارشناسان توانمند، شاهد ارتقای این حوزه بودیم.
به گزارش ایرنا، در این آیین از تلاش های حسین دهقانی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد و محمدعظیم ملک به عنوان مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان کردستان معرفی شد.
استان کردستان دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 روستای دارای سکنه است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.