به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در دیدار با مدیران دستگاه های اجرایی، منتخبان شوراهای اسلامی، دهیاران و فعالان سیاسی شهرستان خنداب، افزود: ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای افزایش اشتغال و رفع بیکاری در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها در دستور کار استانداری مرکزی قرار دارد.
وی ادامه داد: راه اندازی کسب و کارهای کوچک در حوزه روستایی دنبال می شود و در این راستا مناطق روستایی خنداب ظرفیت ایجاد حداقل 500 شغل را دارد.
استاندار مرکزی بیان کرد: بهره برداری از سالن ورزشی یک هزار متر مربعی خنداب با رویکرد افزایش نشاط و انگیزه جوانان صورت گرفته است.
آقازاده توضیح داد: زمین چمن شهرستان خنداب از جمله طرح هایی است که با آغاز به کار آن، سرانه ورزشی این شهرستان را افزایش می دهد.
استاندار مرکزی افزود: بهره برداری از استخر خنداب نیز از جمله طرح های ورزشی این شهرستان است که با صرف 6 میلیارد ریال اعتبار آغاز و تکمیل آن نیز به سه میلیارد ریال دیگر نیاز دارد که از منابع استانداری تامین می شود.
فرماندار شهرستان خنداب نیز در این نشست گفت: تمامی اعتبار اشتغال روستایی این شهرستان مصوب شده و تلاش برای تحقق آن ادامه دارد.
«عبدالرضا حاج علی بیگی» افزود: 32 طرح در چهارمین روز هفته دولت در خنداب با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و استخر دبیرستان حضرت ابوالفضل(ع) و روکش آسفالت محور اصلی این شهرستان نیز در دست انجام است.
وی ادامه داد: 135 هزار هکتار اراضی ملی و کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که 48 هزار هکتار آن زراعی و 12 هزار هکتار باغی است.
حاج علی بیگی گفت: 350 هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان خنداب تولید می شود که 160 هزار تن باغی، 40 هزار تن دامی و بقیه محصولات زراعی است.
وی افزود: سه میلیون بچه ماهی و 300 هزار قطعه ماهی زینتی در خنداب تولید می شود که درآمد زایی این حوزه، افزایش اشتغال و بهبود مناسبات اقتصادی منطقه را به همراه دارد.
شهرستان خنداب با 70 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است.
55 هزار نفر جمعیت این شهرستان روستایی و 15 هزار نفر در شهر ساکن هستند.
خنداب با 2 شهر، 83 روستا و 2 بخش، 140 شهید، 280 جانباز و 22 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/1955/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.