به گزارش ایرنا سیدضیا هاشمی در بازدید از ظرفیت های شیلاتی و گردشگری نوار ساحلی چابهار- گواتر و دیدار با صیادان و مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چابهار با داشتن ساحل پاک، زیبا و دلنواز می تواند سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی باشد.
وی افزود: ظرفیت های گردشگری چابهار در دنیا بی نظیر است ولی به دلیل عدم معرفی مناسب مورد توجه قرار نگرفته است.
مدیر عامل خبرگزاری ایرنا بیان کرد: قرار گرفتن دریا، سواحل ماسه ای، شنی و کوه های مریخی در محدوده بندر صیادی بریس و چشم انداز زیبا خاطرات خوشی را برای گردشگر رقم می زند.
وی ادامه داد: طبق گزارش اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان اشتغال 24 هزار نفر در این حوزه امیدوار کننده است و توجه به این بخش اشتغال را به چند برابر فعلی می رساند.
وی تعامل خبرگزاری ایرنا را با حوزه شیلات و سایر دستگاه های اجرایی و قشرهای مختلف چابهار خوب ارزیابی کرد و افزود: ارتباط رسانه با مردم و مسئولان برای پیگیری و به نتیجه رساندن بسیاری از امورات ضروری است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک حدود 24 هزار صیاد به وسیله هزار و 430 قایق و 907 لنج در بنادر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان های چابهار و کنارک مشغول صید و صیادی هستند.
هدایت الله میرمرادزهی بر پیگیری رسانه ای صدور مجوز برای چهار هزار قایق فاقد مجوز تاکید کرد و افزود: 16 سال صیادان در انتظار صدور مجوز هستند و فقط امسال برای 250 نفر قرار است مجوز صید صادر شود.
وی تسریع در لایروبی بنادر صیادی بریس، رمین، هفت تیر شهر چابهار و تیس را برای افزایش صید ماهی موثر دانست و گفت: تکمیل طرح ساماندهی اسکله کنارک و بندر صیادی از دیگر خواسته های صیادان منطقه است.
به گزارش ایرنا دکتر سید ضیاء هاشمی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در ادامه سفر به سیستان و بلوچستان با حضور در چابهار از ظرفیت های گردشگری نوار ساحلی رمین تا گواتر، شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران، پیکره تجاری و صنایع سنگین منطقه آزاد، بنادر صیادی و توانمندی های شیلاتی، سایت پرورش میگو گواتر و رودیک و جنگل های حرا دیدن کرد و در نشست هایی با مسئولان و سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار مسائل و مشکلات این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.