به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علیرضا شیری روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 508 معتاد جمع آوری شد‌ه اند.
دلیری اظهار داشت: همچنین امسال 2 تن و 496 کیلوگرم انواع مواد مخدر اعم از صنعتی و سنتی در حوزه استان کشف شده که تا پایان سال جاری نیز افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه 250 نفر قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر امسال دستگیر شده، اظهار داشت: این میزان به نسبت سال گذشته 77 درصد افزایشی عمل شده است.
وی افزود: همچنین سه هزار و 876 نفر خرده فروش امسال دستگیر شده که به نسبت سال گذشته 135درصد افزایشی عمل کرده ایم.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه، به انجام طرح جمع آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و تعداد دستگیرشدگان این حوزه را 450 نفر اعلام کرد‌.
وی یادآور شد، کمپ های ماده 15 موظف شده اند تا نسبت به جمع آوری و نگهداری این معتادان تا پایان تعطیلات همکاری کنند.
این مقام انتظامی اضافه کرد: 42 باند تهیه و توزیع موادمخدراز ابتدای امسال تاکنون ضربه خورده که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.
وی از شکل گیری هفت هزار و 150 پرونده در حوزه موادمخدر امسال تشکیل شده که افزایش 68 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
این مقام مسئول به برگزاری یک هزار و 975 طرح اعم از کنترل محور، پاکسازی شهری، ارتقا امنیت اجتماعی و غیره در حوزه موادمخدر خبر داد که افزایش 39 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
دلیری، طرح پاکسازی نقاط حاشیه مدارس و مراکز علمی را 433 طرح با جمع آوری نزدیک به 12 کیلو و 800 گرم عنوان کرد.
این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته 220 مرکز تهیه و توزیع موادمخدر در سطح استان پلمب شده اند، به پلمب 225 مراکز دیگر در سال جاری اشاره کرد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با بیان اینکه امسال مصرف کنندگان ماده مخدر هرویین مقام اول دستگیری ها به میزان 31 درصد در استان بوده، افزود: شیشه و تریاک به ترتیب مقام های دوم و سوم را در زمینه مصرف کنندگان دستگیرشده دارند.
وی اضافه کرد، 30 تا 35 سال سن با میزان 22 درصد که به مقدار یک هزار و 845 نفر است، بالاترین محدوده سنی مصرف کننده و فعالان موادمخدر در استان است، 35 تا 40 سال سن به میزان 19 درصد مقام دوم و 40 تا 45 درصد که میزان 13 درصد است، مقام سوم را دارد.
وی یاداور شد، مشاغل آزاد با 44 درصد بالاترین فعالیت در حوزه موادمخدر در سطح استان را دارند که 36 درصد از فعالان مربوط به بیکاران و 6 درصد مربوط به کارگران ساده می باشد.
وی افزود: 44 درصد دستگیرشدگان دارای مدرک سیکل و 22 درصد دارای مدرک دیپلم و ابتدایی هستند.
وی با بیان اینکه 40 هزار نفر زیرپوشش آموزشی برای مقابله با موادمخدر بودند، ادامه داد: 144 مورد اعم از کلاس و کارگاه های آموزشی برگزار شده و پلیس برای رسیدن به رضایت جامعه تلاش می کند که کمک و همیاری مردم و والدین تاثیرگذار است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.