سرهنگ هادی قزوینه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در 15 ماهه گذشته 12 هزار و 462 عملیات توسط پلیس مبارزه با موادمخدر همدان انجام شد که در هیچیک از آنها عوامل این نیرو مجروح یا شهید نشدند.
وی اضافه کرد: در برخی از عملیات ها پلیس برای دستگیری قاچاقچی مجبور به استفاده از سلاح گرم شد که در این راستا چهار تن از قاچاقچیان هدف گلوله پلیس قرار گرفته و به هلاکت رسیدند.
وی افزود: برخی از قاچاقچیان در جریان تعقیب و گریز پلیس و شلیک گلوله مجروح شدند که پس از مراحل درمان با حکم قاضی زندانی شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: عوامل این نیرو در آماده باش کامل قرار دارند و در زمان رویارویی و درگیری با قاچاقچیان احساسی عمل نمی کنند چون مهمترین هدف آنها دستگیری قاچاقچی و تحویل آن به مرجع قضایی است.
سرهنگ قزوینه اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان سال گذشته به علت کشف 6 تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر و پیش سازها رتبه دوم کشوری را از نظر عملکردی به خود اختصاص داد.
وی با ذکر اینکه این میزان کشفیات در تاریخ انتظامی همدان بی سابقه بوده است گفت: افزایش کشفیات مواد مخدر موید بالا بودن توان و اشرافیت اطلاعاتی پلیس است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدرهمدان گفت: با توجه به عزم استان برای پیشگیری و برخورد با معضل مواد مخدر شهرستان ملایر پایلوت کشوری اجرای طرح کرامت شد.
سرهنگ قزوینه یادآوری کرد: طرح کرامت یک طرح خلاقانه است که از سوی سازمان بسیج مستضعفان پیشنهاد شد و مورد تائید ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وی افزود: هم اینک خرده فروشان مواد مخدر توسط دستگاه قضایی احضار شده و ضمن دریافت تعهد ، به آنها توصیه می شود که از فعالیت در این زمینه خودداری کنند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان افزود: هم اینک پنج ماه از اجرای طرح کرامت در ملایر می گذرد و قرار است در 2 ساله اجرایی و در صورت توفیق و کسب نتایج مثبت به سایر استانهای کشور تعمیم داده شود.
سرهنگ قزوینه هدف از اجرای طرح کرامت را کنترل تهیه و توزیع مواد مخدر، مدیریت و کنترل اعتیاد به مواد مخدر، تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق، اتمام حجت با فروشندگان مواد مخدر و آگاه سازی جامعه هدف با آسیب های مواد مخدر عنوان کرد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به امر پیشگیری گفت: تلاش در راستای پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر اتلاف منابع نیست بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان افزود: هزینه درمان و ترک اعتیاد یک معتاد مواد مخدر هم اینک در یک دوره 21 روزه بین 6 تا هفت میلیون ریال است که تامین این مبلغ برای خانواده معتادان میسر نیست.
وی تصریح کرد: معتادانی که قصد درمان در مراکز و کمپ های ترک اعتیاد دارند نباید با مشکل مالی مواجه شوند که در این راستا انتظار می رود دولت کمک مالی لازم را داشته باشد.
82 باند تهیه و توزیع مواد مخدر سال گذشته در این استان منهدم شد و امسال تاکنون نیز حدود 1.5 تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.