به گزارش ایرنا سرهنگ رضا خلیلی روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در محل فرمانداری افزود: این مقدار شامل 158 کیلوگرم هروئین، 700 کیلوگرم تریاک، 380 کیلوگرم شیشه و 15 هزار عدد قرص و دارو است.
وی گفت: در این راستا 283 نفر خرده فروش و 29 نفر قاچاقچی دستگیر شدند و 76 دستگاه خودروی سبک و سنگین از قاچاقچیان و دو قبضه سلاح و دیگر اقلام توقیف شد.
وی بیان کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی ما شبانه‌ روز و با استفاده از تمامی امکانات به مبارزه جدی و سخت با سوداگران مرگ می ‌پردازند که در رفسنجان بیش از 25 شهید در این راستا تقدیم و 33 نفر نیز جانباز شدند.
جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان با اشاره به اینکه اعتیاد ابزار جنگ نرم دشمن است و مبارزه سخت افزاری با آن به تنهایی کفایت نمی ‌کند خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مبارزه با اعتیاد را یک جهاد بزرگ و حرکت بسیار عمیق می ‌دانند، بر همین اساس رویکرد اصلی دولت در این خصوص پیشگیری اجتماعی است و همگان باید در این حوزه کمک کنند تا ریشه اعتیاد از جامعه رخت بربندد.
وی گفت: اکنون مواد مخدر صنعتی به منازل کشیده شده که نیاز به توجه و حساسیت بیشتر خانواده ها در این زمینه دارد.
خلیلی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر را از اولویت های کاری پلیس برشمرد و گفت: مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر از وظایف ناجاست و ما با تمام توان در مسیر مبارزه با مواد و آثار شوم اعتیاد و خشکاندن ریشه پلیدی ها خواهیم ایستاد زیرا که اعتقاد داریم مواد مخدر ریشه و بستر شکل گیری آسیب های اجتماعی است و خشکاندن این ریشه الزامی است و از مردم انتظار داریم با گزارش اطلاعات خود به شماره 128 ما را در این مبارزه یاری نمایند.
رئیس اداره زندان رفسنجان هم گفت: 90 درصد زندانیان به مواد مخدر اعتیاد دارند.
رضا یزدانی افزود: طرحی برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد از سوی ما مطرح است که در سطح خرد در زندان در حال اجراست.
وی ادامه داد: برای این طرح هشت کمیته فرهنگی، اشتغال، امنیت و مبارزه، بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، تربیت بدنی، تأمین و اطلاع رسانی تشکیل شده است.
یزدانی بیان کرد: شناسایی خانواده های آسیب پذیر و محله های جرم خیز، برپایی نماز جماعت در محلات آسیب پذیر، فعالیت های قرآنی، آموزش دوره های سوادآموزی و آموزش مضرات موادمخدر، برگزاری تئاتر با موضوع مواد مخدر در محلات جرم خیز و... از جمله برنامه های کمیته ها خواهد بود.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.