به گزارش ایرنا سردار محمد مسعود زاهدیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: همچنین از ابتدای امسال تعداد افرادی که در زمینه کشفیات مواد مخدر دستگیر شده اند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 2 درصدی دارد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تعداد معتادان متجاهر که در سطح کشور جمع آوری شده اند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: معتادان متجاهر تا درمان کامل و زمانی که قابلیت بازگشت به جامعه را داشته باشند در مراکز درمان نگهداری می شوند.
وی اضافه کرد: امسال در سطح شهرها رویت معتادان متجاهر کمتر شده است و مردم ما در این زمینه احساس امنیت بیشتری دارند.
سردار زاهدیان گفت: متاسفانه در کشور افغانستان تولید شیشه و مواد سنتی نسبت به گذشته افزایش یافته که این موضوع زنگ خطری برای دنیا به خصوص کشور ما است.
وی اظهار داشت: با توجه به ناامنی ها در افغانستان، این کشور در آینده به تولید کننده نخست شیشه در دنیا تبدیل خواهد شد که نیاز است جامعه جهانی به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.
وی گفت: ما در مرزهای کشور تشدید اقدامات را انجام داده ایم و نیروهای مرزبانی و انتظامی برخورد جدی با قاچاقچیان مواد مخدر را در مرزها دارند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی، مواد مخدر صنعتی را که شیشه نماد آن است، از تهدیدات اصلی جامعه امروزی دانست و بیان کرد: بیش از 700 نوع مواد مخدر صنعتی در دنیا شناسایی شده ولی در داخل کشور ما نمونه های متعدد زیادی از آن مشاهده نشده است.
وی گفت: مواد مخدر صنعتی به عنوان تهدید جدی در جوامع بین المللی مطرح است و درمان آن بسیار سخت و گاهی غیرقابل درمان است.
زاهدیان ادامه داد: معضلات اجتماعی مصرف مواد مخدر صنعتی در جامعه ویژه و خطرناک است و جرایم خشن از عوارض مصرف مواد مخدر صنعتی است.
وی با اشاره به اینک باید در زمینه مصرف مواد مخدر صنعتی خودکنترلی را در جامعه ایجاد کنیم گفت: باید سطح آگاهی خانواده ها را بالا ببریم و با اطلاع رسانی، عوارض اعتیاد به مواد مخدر را معرفی کنیم و توان نه گفتن را در افراد جامعه بالا ببریم.
وی تاکید کرد: خانواده بزرگترین نقش را در پیشگیری از مواد مخدر دارد و والدین با اقدامات کنترلی نگذارند فرزندانشان به سمت مواد مخدر بروند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همچنین گفت: برای تجهیز ایستگاه های بازرسی به تجهیزات روز برنامه ریزی های مناسبی صورت گرفته است و در چارچوب نیازهای این ایستگاه ها نسبت به تامین نیازمندی ها اقدام خواهد شد.
وی اظهار داشت: در زمینه انسداد مرزها، براساس منابعی که برای این منظور تخصیص پیدا می کند، برنامه هایی در دست اجرا است و در آینده خلاءهای مرزی تکمیل خواهد شد.
سردار زاهدیان گفت: اقداماتی برای انسداد و کنترل در مرزها به وسیله تجهیزات الکترونیکی پیش بینی شده و اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین طرح جامع برای کنترل مرزهای کویری تهیه شده است که با تجهیزات و امکاناتی که تخصیص داده شده، کنترل کویر از جمله کویر نهبندان افزایش خواهد یافت.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.