به گزارش ایرنا سرهنگ حسین محمدی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: از این میزان بیش از 45 تن توسط نیروی انتظامی و مابقی توسط سایر اعضای کمیته مقابله با مواد مخدر بدست آمده است.
وی اظهار داشت: همه سازمان های دولتی، نظامی، انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی، قضایی و گمرک جزو کمیته های مقابله با مواد مخدر هستند اما 96 درصد سهم کشفیات توسط نیروی انتظامی و مابقی توسط سایر اعضای کمیته بوده است.
وی ادامه داد: همچنین بیش از پنج هزار نفر از قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر در استان دستگیر شدند که بیشتر آنها غیربومی بودند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: همچنین بیش از یکهزار دستگاه خودرو از قاچاقچان مواد مخدر کشف و بیش از 70 باند شبکه فعال در زمینه قاچاق مواد مخدر پارسال متلاشی شدند.
محمدی یادآور شد: این توفیقات به آسانی به دست نیامده و ارزان نیست، همانطور که در راستای مبارزه با مواد مخدر 98 نفر از مجموعه نیروی انتظامی استان تاکنون به فیض شهادت رسیدند.
وی اضافه کرد: 2 شهید کاردیده و نایبی نیز سال گذشته در درگیری مسلحانه و درگیری با اشرار مسلح به فیض شهادت نایل آمدند اما بحث مبارزه همچنان به صورت مستمر و شبانه روزی ادامه دارد.
وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب برای کاهش آسیب های اجتماعی اولویت هایی را مشخص کردند که برخورد با مواد مخدر و معضل اعتیاد به عنوان اولویت نخست معرفی شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: رهبری فرمودند؛ همه قوا در مقابل این آسیب اجتماعی مسئولند و هیچکس نمی تواند خود را مبرا از مسئولیت بداند این آسیب دیدگان اجتماعی عائله نظام هستند و نباید با آنها به عنوان بیمار و مجرم برخورد شود.
محمدی اظهار داشت: این در حالیست که با وجود همه تلاش هایی که صورت می گیرد تا رسیدن به سطح مطالبات مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با مواد مخدر فاصله زیادی داریم.
وی عنوان کرد: فرمانده و مجموعه نیروی انتظامی استان عزم خود را جزم کرده ایم تا با تلاش و کوشش بتوانیم بخشی از این دغدغه هایی رهبری را کاهش دهیم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی یادآور شد: با عنایت خدواند و تلاش شبانه روزی مجموعه انتظامی توفیقاتی در بحث مقابله و مبارزه با مواد مخدر در سطح استان شاهد هستیم.

** جایگزینی مواد مخدر صنعتی با مواد کم خطر
محمدی، کاهش سطح تقاضای مواد مخدر را اولویت دوم نیروی انتظامی دانست و افزود: در این زمینه با تاکید بر امور آموزش، آگاه سازی و اطلاع رسانی، خدمات مشاوره ای و حمایتی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان به منظور مصمون سازی و حفاظت از آسیب های مواد مخدر، جلوگیری از روند رو به افزایش جایگزینی مواد مخدر پرخطر صنعتی و شیمیایی با مواد مخدر کم خطر اقداماتی در دست اجرا است.
وی بیان کرد: سال گذشته 270 کارگاه آموزشی در سطح محلات، مساجد و مدارس برگزار شد و بیش از 60 هزار نفر از جامعه هدف در این کارگاه ها شرکت کردند.
محمدی ادامه داد: همچنین حدود 170 نمایشگاه تخصصی در سطح محلات، مساجد و مدارس برگزار شد و بیش از 30 هزار نفر از جامعه هدف در نمایشگاه های مربوطه شرکت و توانمندسازی شدند.
وی اظهار داشت: در راستای مقابله با تقاضای مواد مخدر پارسال بیش از500 نفر از افراد در معرض آسیب مواد مخدر به مراکز مشاور معرفی و از خدمات حمایتی بهره مند شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات پیشگیری از مواد مخدر بهتر از درمان است، یادآور شد: پیشگیری از مواد مخدر به نوعی به مقابله کمک می کند لذا اگر بتوان سطح تقاضا را در جامعه کاهش داد خود به خود عرضه مواد مخدر نیز کاهش می یابد.
محمدی تاکید کرد: در بحث پیشگیری از تقاضای مواد مخدر همه سازمان ها، نهادها، ادارات و خانواده ها نقش دارند امید است با تلاش و اقدامات پیشگیرانه سطح تقاضا در جامعه کاهش یابد.

** نبود عزم جدی جهانی برای مقابله با مواد مخدر
وی با تاکید بر اینکه عزم جهانی و جدی برای مقابله با مواد مخدر وجود ندارد، گفت: تولید مواد مخدر در جهان در حال افزایش است همچنین در کشور همسایه ما افغانستان، بعد از ورود آمریکایی ها که شاید یکی از اهداف انها کنترل مواد مخدر بود تولیدات مواد چندین برابر افزایش یافت اما در داخل کشور هم عزم جدی وجود ندارد.
وی عنوان کرد: برابر ماده 28 قانون مبارزه با مواد مخدر خودروهایی که در راستای حمل و قاچاق مواد مخدر توقیف می شوند باید در اختیار سازمان های کاشف برای مبارزه با مواد مخدر قرار بگیرند که در استان ما عزم جدی برای اینکه یگان های مقابله ای از لحاظ خودرویی تجهیز شود وجود ندارد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.