به گزارش خبرنگار ایرنا، سید پرویز فتاح روز دوشنبه در آیین نمادین افتتاح 532 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد دهستان حسن آباد شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه هزینه ساخت و ساز بسیار بالاست، افزود: دولت انصافاً جانانه و با تمام قدرت پای کار ساخت و ساز بود و با وجود هزینه های فروان و تنگناهایی مالی زیاد واقعا کم نگذاشته است.
وی در ادامه کار ساخت و ساز نزدیک به 93 هزار واحدهای مسکونی مناطق زلزله کرمانشاه را افتخار بزرگ و دست پخت مهمی برای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: انجام این کار بزرگ ساخت و ساز در جهان بی نظیر بوده که همه ارگان ها و دستگاه های اجرایی در آن همکاری داشته اند.
او همچنین با تقدیر از ایجاد امنیت مناطق زلزله زده بعد از این حادثه توسط نیروهای نظامی و انتظامی افزود: همیشه بعد از هر بحرانی ناامنی بوجود می آید ولی انصافا بعد از زلزله بزرگ کرمانشاه به لطف قوای امنیتی هیچ مشکلی بوجود نیامد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، با اشاره به تخریب و آسیب 104 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: کمیته امداد حتی یک روز کار خدمت رسانی به مددجویان در این مناطق را تعطیل نکرده و طی یک سال تمامی واحدهای مسکونی مددجویان بازسازی و احداث کرد.
فتاح در ادامه با تقدیر از همکاری و هم افزایی بانک ها، بنیاد مسکن، مسئولان دستگاههای اجرایی در احداث واحدهای مددجویان گفت: این کار بزرگ بدون مشارکت و یاری خود مردم امکان نداشت و هر جا مردم پای کار باشند اگر مشکلات هرچند بزرگ باشد، موفق خواهیم شد.
او با بیان اینکه نظام ما یک نظام مردمی است، اظهار داشت: با اتحاد ملی و انسجام می توانیم برای رفع مشکلات کشور با عقل و منطق راهکار پیدا کنیم و روی اعصاب هم راه نرویم.
فتاح با بیان اینکه ساخت و سازها در مناطق زلزله زده پایان می گیرد، گفت: ایجاد اشتغال و آرامش خانه مهم تر از ساخت ساز واحدهای مسکونی است که از این به بعد باید به فکر این کار مهم برای مددجویان باشیم چون آرامش و امنیت خانواده با اشتغال ایجاد می شود و یکی از مهم ترین اولویت های کمیته امداد توانمندسازی مددجویان در این مناطق است.
وی در پایان به تمام اهالی روستای «حسن آباد» اسلام آبادغرب قول سفر به امام رضا (ع) داد.
در استان کرمانشاه 68 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 200 هزار تن از حمایت ها و خدمات معیشتی، فرهنگی، مسکن و درمانی کمیته امداد بهره مند هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.