حبیب الله وفایی روز شنبه با بیان اینکه رشد اعتبارات عمرانی استانی کرمانشاه از متوسط کشور بالاتر است ، به ایرنا گفت: متوسط رشد اعتبارات عمرانی استانی کشور معادل 8.75 درصد است.
وی اظهار کرد: کرمانشاه از نظر رشد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی در سال 98 در جایگاه پنجم بین استانها قرار دارد، در حالیکه سال 97 جایگاه دهم را کسب کرده بود و به عبارتی از رده دهم به رده پنجم ارتقاء یافته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه ، به وضعیت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ملی استان نیز اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی ملی در سال 98 استان معادل 576 میلیارد تومان است که رشدی 55 درصدی نسبت به سال 97 ( 372 میلیارد تومان) دارد.
به گفته وفایی ، اعتبارات عمرانی ملی سال 97 استان نسبت به سال 96 کاهش 30 درصدی داشت.
وفایی به وضعیت اعتبارات هزینه‌ای استان کرمانشاه در لایحه بودجه سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: اعتبارات هزینه‌ای استان ( شامل حقوق و مزایای مستمر و سایر اعتبارات هزینه ای) در لایحه بودجه سال 98 معادل 448 میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال 97 رشدی معادل 24.75 درصد داشته و از این حیث جایگاه دوم را بین همه استانهای کشور داریم.
وی گفت: رشد اعتبارات هزینه‌ای سال 97 استان نسبت به سال 96 معادل 14.34 درصد بود و از این حیث جایگاه هجدهم را بین استانها ذاشته ایم که امسال جایگاه استان از رتبه 18 به جایگاه دوم ارتقاء یافته است.
طی روزهای اخیر خبری در فضای مجازی با عنوان «کاهش بودجه استان های کردنشین» در سال 98 منتشر شده بود که با توضیحات رییس سازمان برنامه و بودجه این خبر در خصوص استان کرمانشاه صحت ندارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.