حسین خدرویسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال ، 9 هزار و 700 واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش این نهاد آسیب دید که از این تعداد ، پنج هزار و 400 واحد تخریبی است.
وی اظهار داشت: از مجموع واحدهای مسکونی تخریبی ، چهار هزار و 700 واحد مسکونی جدید در مراحل مختلف ساخت است و تلاش می شود در کمترین زمان تکمیل و به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در مناطق زلزله زده تحویل داده شود.
وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با تهیه چند تفاهم نامه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توانست موضوع مسکن شهری و روستایی مددجویان را تا حد قابل قبولی مدیریت و اجرا کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه اضافه کرد که این نهاد در مرحله نخست بازسازی ، 570 واحد مسکونی تازه احداث شده را تحویل مددجویان داد و تلاش ها برای تکمیل بقیه واحدها همچنان ادامه دارد.
به گفته خدرویسی ، علاوه بر کمک های دولت به زلزله زدگان ، کمیته امداد نیز حدود 15 میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض به مددجویان زلزله زده زیرپوشش این نهاد پرداخت کرده است.
وی گفت: با همکاری سایر دستگاه ها توانستیم مدیریت متراژ در ساخت و ساز مددجویان مد نظر قرار گرفت و اکنون این واحدها در متراژهای 65 ، 75 و 85 متری آماده افتتاح هستند.
وی افزود: زلزله 21 آبان پارسال ، به یک هزار و 154 واحد مسکونی در سرپل ذهاب خسارت وارد که با تلاش های صورت گرفته ، یک هزار و 146 واحد اکنون در مراحل مختلف ساخت است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.