محمد بذرافشان که با هدف شرکت در آیین بهره برداری از مرکز نیکوکاری پیامبر اعظم(ص) در شهر قطب‌آباد به شهرستان جهرم سفر کرده بود، روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این، 500 هزار نفر از مردم استان فارس مشترک صندوق صدقات هستند و کمک های خود را از این طریق اهدا می کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس درباره‌ شایعات و هجمه‌ها درباره‌ هزینه‌ صدقات به منظور کمک به مردم برخی کشورها گفت: با وجود طرح این مباحث نادرست، مردم فارس از ابتدای امسال تاکنون 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته صدقه داده اند.
وی با بیان اینکه صدقات هر منطقه تنها در همان منطقه هزینه شده و صدقات فارس حتی در خارج از استان نیز هزینه نمی‌شود، افزود: حتی از محل صدقات بابت حق‌الزحمه‌ کارکنان کمیته امداد نیز استفاده نمی‌شود.
بذرافشان در ادامه با بیان اینکه نگاه کمیته امداد به سمت توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است بیان کرد: در سال 96 افزون بر 10 هزار و 850 طرح اشتغال‌زا توسط کمیته امداد فارس اجرا شد که به‌دنبال آن برای 13 هزار نفر از جوانان و سرپرستان خانوار ایجاد شغل کرد.
وی با بیان اینکه مسکن به عنوان یکی از مؤلفه‌های توانمندسازی خانواده در بحث محرومیت‌زدایی مورد توجه کمیته امداد فارس است اظهار کرد: 2 هزار واحد مسکونی در طول 2 سال برای محرومان در استان فارس ساخته می‌شود.
این مقام مسئول گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس و شهرستان جهرم در بخش‌های محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، درمان، مسکن، تهیه‌ جهیزیه، اعزام مددجویان به اماکن مذهبی و همچنین بخش قرآنی، فرهنگی، آموزشی و تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان در کشور و استان پیشرو هستند.
وی اظهار داشت: پارسال پنج میلیارد و یکصد میلیون تومان اعتبار اشتغال شهرستان جهرم بود که امسال با نگاه محرومیت‌زدایی در نقاط کم‌برخوردار شهرستان، این اعتبار با سه میلیارد افزایش به هشت و یک دهم میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره‌ 16، اشتغال پایدار روستایی و صندوق امداد ولایت افزایش یافته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس تسهیل در امر ازدواج خانواده‌های نیازمند را از دیگر برنامه‌های این نهاد دانست و اظهار داشت: پارسال پنج هزار جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد فارس اهدا شد که بخش عمده آن به کمک خیرین و تعامل با سپاه قدس تهیه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته وامسال نیز تعداد تمام مددجویانی که در نوبت جهیزیه بودند صفر شد.
بذرافشان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه کمیته امداد فارس با ستاد محرومیت‌زدایی در سرفصل‌های مختلف اشتغال، مسکن، جهیزیه و تحصیل با اعتبار چهار میلیارد و 200 میلیون تومان گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال 96 بیش از 13 هزار مددجو در سرفصل‌های مختلف قرآنی تربیت شدند و از سوی دیگر، هفت هزار مددجو به زیارت حرم امام رضا(ع) اعزام شدند.
در این آیین که با حضور معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مرکز نیکوکاری پیامبر اعظم (ص) در قطب آباد به بهره برداری رسید. دیدار با خانواده شهید علی نظری از شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های مدیرکل کمیته امداد فارس در سفر به این منطقه بود.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
9910/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.