فرید محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد واحد مسکونی یکهزارو 142 مورد تعمیر، 278 واحد ساخت مسکن روستایی، 152 واحد ساخت و خرید مسکن شهری و 129 واحد تکمیل واحدهای نیمه تمام شهری و روستایی بوده است.
محبی اظهار داشت: ساخت 800 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار 280 میلیارد ریال امسال آغاز می‌شود.
وی به مشارکت خیران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در تأمین اعتبار این واحدهای مسکونی اشاره کرد و افزود: بر اساس توافقنامه به عمل آمده مبلغ تعیین شده برای هر واحد مسکونی 350 میلیون ریال است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به مشکل مسکن در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: نداشتن مسکن و مسکن‌های بی کیفیت و غیر قابل سکونت یکی از معضلات تولید فقر در خانواده‌های کمیته امداد است.
محبی تصریح کرد: ساخت 154 واحد مسکن شهری و روستایی، تعمیر 572 واحد روستایی، تکمیل 189 واحد نیمه تمام شهری و روستایی و 134 واحد سرویس بهداشتی با اعتبار 64 میلیارد و 400 میلیون ریال از سوی این نهاد حمایتی در سال جاری اجرا خواهد شد.
وی افزود: یکی از نیازهای ضروری بسیاری از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مسکن است.
محبی بیان کرد: حدود 53 درصد از جمعیت 78 هزار نفری زیر پوشش این نهاد را در کهگیلویه و بویراحمد زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
وی عنوان کرد: سه هزار یتیم زیر سن 18 سال زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان بوده که حدود چهار هزار و 500 حامی از آن‌ها حمایت می‌کنند.
32 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
9 درصد از جمعیت کل این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.
18 هزار سالمند بالای 60 سال و یکهزار و 200 بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان بهمئی با 18 درصد و گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.