ضیاء رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال نیز در سهمیه‌بندی جدید ساخت مسکن برای مددجویان استان ایلام توجه ویژه ای شده و بدلیل میزان بالای محرومیت شهرستان چرداول سهمیه مسکن منطقه محروم هلیلان از توابع این شهرستان افزایش یافته و از سازمان های دیگر برای مشارکت در این امر نیز دعوت شده است.
وی افزود: با توجه به محرومیت جدی منطقه هلیلان، کمیته امداد برای کاهش محرومیت‌های این بخش و خدمت به خانواده‌های مددجو عزم جدی دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام یادآور شد: این نهاد سال های گذشته خدمات بسیاری به مددجویان این مناطق بویژه در زمینه مسکن، آموزش و مشاوره های شغلی، ایجاد اشتغال و فعالیت های فرهنگی انجام داده و این خدمات همچنان ادامه خواهد داشت.
رضایی با اشاره به برنامه‌های اشتغال‌زایی این نهاد گفت: هدایت مددجویان به سمت کار و تولید از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است و هرساله به ‌صورت جدی برنامه‌های اشتغال‌زایی خود را پیگیری و اجرا می‌کند.
وی با بیان اینکه سالهای گذشته در زمینه مشاوره های شغلی به مددجویان این شهرستان اقداماتی صورت گرفته گفت: منطقه هلیلان در زمینه اشتغال از استعدادها و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و آمادگی داریم در صورت همراهی مددجویان، تسهیلات موردنیاز را به متقاضیان جویای شغل پرداخت کند.
وی تاکید کرد: مهاجرت از روستا به شهر یکی از معضلات و مشکلات در مناطق محروم استان ایلام است و یکی از اهداف کمیته امداد ایجاد اشتغال برای نیازمندان جوان و روستاییان برای ماندن در محل زندگیشان است.
مدیرکل کمیته امداد ایلام گفت: وجود مراتع و جنگل‌های بسیار و مرغوب در منطقه هلیلان فرصت مناسبی را برای فعالیت‌های دامداری و کشاورزی مردم فراهم کرده و آمادگی داریم در این زمینه با پرداخت تسهیلات لازم به ایجاد اشتغال کمک کنیم.
40 هزار نفر در استان ایلام از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) برخوردارند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.