به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که با حضور 'منصور برقعی' قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)، نماینده ولی فقیه در کردستان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، 'محمدرسول شیخی زاده' به عنوان مدیر کل جدید این نهاد معرفی شد.
در این آیین مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: کمیته امداد یک نهاد انقلابی و متعلق به محرومان جامعه است لذا باید برای رسیدن به اهداف انقلابی خود، انقلابی نیز تلاش کند.
محمدرسول شیخی زاده با بیان اینکه هر دستگاه و سیستمی برای خود برنامه هایی دارد که باید به همه آنها بپردازد و برخی را در اولویت قرار دهد افزود: در نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) اولویت کار و تلاش برای توانمند سازی افراد و کاهش فقر در جامعه است.
وی اظهار کرد: این نهاد باید در راستای کاهش فقر در جامعه و رفع نیاز نیازمندان، علاوه بر تلاش برای شکوفا کردن استعدادهای محرومان جامعه، زمینه رشد اعتقادی و دینی آنان را نیز در اولویت قرار دهد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه اعتماد سازی و تعامل موضوع مهم دیگری است که باید برای رسیدن به اهداف مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: همه ما باید در راستای انجام وظیفه خود در زمینه مبارزه با فقر و محرومیت زدایی گام برداشته و تعامل و همکاری داشته باشیم.
وی اظهار کرد: فقر زدایی در جامعه به فکر جدید و خرد جمعی نیاز دارد و برای رسیدن به این مهم اتاق فکری را متشکل از تمامی اقشار جامعه از جمله نخبگان، مدیران و حتی جامعه هدف تشکیل خواهیم داد.
مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در طول چند سال گذشته فعالیت های بسیار خوبی در امداد انجام شده و مجموعه درآمدهای این نهاد از 180 میلیارد ریال به 340 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.
قنبر موسی نژاد با بیان اینکه سال گذشته در حوزه اشتغال رتبه اول را در بین دستگاه های استان کسب کردیم افزود: 50 درصد مشاغل ثبت شده در سامانه رصد مربوط به کمیته امداد امام (ره) استان بوده است.
به گفته وی از سال 90 تا پایان سال گذشته 32 هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد شده است.
مدیر کل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان همچنین با اشاره به فعالیت های این نهاد در حوزه مسکن اظهار کرد: در این چند سال 2 هزار مسکن برای مددجویان استان احداث شده و همچنین بیش از پنج هزار واحد نیز تعمیرات داشته ایم.
وی پرداخت بیش از 18 هزار مورد جهیزیه به مددجویان تحت پوشش این نهاد را از دیگر اقدامات و فعالیت های انجام شده در چند سال اخیر عنوان کرد.
در ادامه این آیین از خدمات قنبر موسی نژاد مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان تقدیر شد.
محمدرسول شیخی زاده سابقه فرمانداری شهرستان قروه و همچنین مدیر حراست دانشگاه کردستان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.
هم اکنون بیش از 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.