به گزارش خبرنگار ایرنا، این تفاهم‌نامه در راستای تفاهم‌نامه کشوری و به‌ منظور ایجاد تعامل و هماهنگی در اجرای برنامه‌های مشترک و هم‌افزایی منابع و امکانات موجود هر 2 سازمان جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات به محرومان و نیازمندان منعقدشده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: توسعه همکاری‌های مشترک با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و بخشش و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی با رویکرد تقویت ارزش‌های دینی، اخلاقی و مذهبی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.
قنبر موسی نژاد اظهار کرد: تلاش می‌شود با اجرایی کردن این تفاهم‌نامه و با ایجاد وقف‌های جدید خیران و شناسایی خیران و جذب مشارکت‌های سایر نهادهای مردمی، کمک‌ها به سمت نیازمندان هدایت شود.
وی ادامه داد: همکاری و مشارکت در اعزام روحانیون و مبلغان در مراسم‌های فرهنگی و مذهبی و چاپ و توزیع محصولات فرهنگی از طریق این تفاهم‌نامه اجرا می‌شود.
موسی نژاد افزود: همکاری و مشارکت در برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی و دوره‌های آموزشی و راه‌اندازی حلقه‌های معرفت و بصیرت افزایی برای اقشار ضعیف جامعه از دیگر اهدافی است که با انعقاد این تفاهم نامه دنبال می شود.
وی اظهار کرد: بسیاری از کارهای این نهاد با محوریت مساجد انجام می‌شود و در این جهت نیاز است از این ظرفیت بیشترین استفاده در جهت کمک به اقشار نیازمند جامعه شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه گفت: هم‌اکنون 80 هزار خیر، ماهیانه در قالب صدقات به مددجویان کمیته امداد کردستان کمک می‌کنند و همچنین 30 هزار نفر نیز در استان زکات خود را از طریق این نهاد به دست نیازمندان می‌رسانند.
به گفته وی هم‌اکنون پنج هزار یتیم زیر 15 سال تحت حمایت این نهاد هستند و 16 هزار حامی از این ایتام حمایت مالی می‌کنند.
هم اکنون و با خروج بیش از هشت هزار خانوار از چرخه حمایت های امداد بیش از 45 هزار خانواده کردستانی تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره)استان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.